اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران 11 مهرماه

  ادیانی، نماینده قائم شهر: غلط کرده‌اند   نماینده قائم‌شهر که نامش به‌عنوان نماینده نجومی‌بگیر از وزارت نفت منتشر شده می‌گوید این خبر از اساس کذب است و به همین دلیل می‌خواهد شکایت کند. خبرنگار عصرایران از وی پرسیده است: می‌توانید بگویید چقدر حقوق دریافت می‌کنید؟ ادیانی راد: لازم است این سؤال پاسخ داده شود؟ […]

News-635217337041749642

 

ادیانی، نماینده قائم شهر: غلط کرده‌اند

 

نماینده قائم‌شهر که نامش به‌عنوان نماینده نجومی‌بگیر از وزارت نفت منتشر شده می‌گوید این خبر از اساس کذب است و به همین دلیل می‌خواهد شکایت کند.

خبرنگار عصرایران از وی پرسیده است: می‌توانید بگویید چقدر حقوق دریافت می‌کنید؟

ادیانی راد: لازم است این سؤال پاسخ داده شود؟ من از شما سؤال می‌کنم حقوق شوهر شما چند است؟

آن چیزی که در فضای مجازی منتشر شده این است که شما حدود ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرید؟

ادیانی راد: غلط کرده‌اند که گفته‌اند. به همین دلیل است که دارم شکایت می‌کنم. اصلاً چنین حقوقی برای افرادی که در مجلس هستند پرداخت نمی‌شود. برخی افراد در وزارت نفت، وزارت صنعت، شرکت ایدرو و بیمه در چارچوب قانون حقوق‌های بالای ۲۰ میلیون می‌گیرند. مثلاً در وزارت نفت کسانی که سابقه و مدارک بالایی دارند یا در میادین نفتی مستقر هستند یا جانبازند، ممکن است بالای ۲۰ میلیون تومان حقوق‌بگیرند، اما این مطلب درباره بنده خلاف واقع و کذب است. چنین حقوقی به ما و امثال ما پرداخت نمی‌شود.

 

 

بازنشستگی یک معاون مازندران!

 

علی رغم اعلام استاندار مازندران مبنی بر عدم بازنشستگی هیچکدام از مدیران استان، خیریان پور معاون امور اقتصادی و منابع استانداری بازنشسته می شود. وی از دوران ربیع فلاح به عنوان معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری معرفی شده و از مدیرانی است که زمزمه بازنشستگی وی بسیار شنیده می شود.

براساس قانون مدیران بازنشسته دستگاه های اجرایی تا پایان آبان ماه فرصت استعفا دارند و پس از آن حقوق و مزایا به حساب آنان واریز نمی شود.

 

 

یک انتصاب خارجی از مازندران

 

نوروزی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران به زودی به عنوان معاون سفیر ایران در کویت معرفی می شود. وی پیش از این به عنوان کاردار سفارت ایران در عربستان مشغول به فعالیت بود که هم اکنون در سمت رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان فعالیت دارد.

باید دید جانشین نوروزی در مازندران چه کسی خواهد بود. فردی که بتواند با افزایش تعاملات در حوزه سرمایه گذاری خارجی بتواند گرهی از مشکلات مازندران را باز کند.

 

 

سرنوشت کالاهای احتکاری کشف شده!

 

در هفته های اخیر خبرهای خوبی از کشف کالاهای احتکار شده در مازندران به گوش رسیده است. با کمبود برخی اقلام در بازارها و نیز نیاز مردم به استفاده از آن، مردم و افکار عمومی در انتظار هستند تا بدانند سرنوشت کالاهای کشف شده به کجا ختم می شود.

به نظر می رسد مردم انتظار دارند این کالاها به چرخه بازار با قیمت مناسب بازگردد تا هم روند کاهش قیمت افزایش داشته باشد و نیز اقلام به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد و هم اینکه محتکران به گونه ای تنبیه شوند.

 

 

اصرار به ایجاد یک تله کابین!

 

روزهای زیادی است که فعالان محیط زیستی مازندران نسبت به ایجاد تله کابین در منطقه الیمستان آمل اظهار نظر می کنند. احداث این تله کابین در جنگل های هیرکانی و واهمه درست از نابودی جنگل های بکر منطقه از دلایل مخالفت این فعالان است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اما اصرار به اجرای این طرح دارد و معتقد است تنها پایه های تله کابین در جنگل های هیرکانی نصب می شود اما دوستداران محیط زیست این روند را نمی پذیرند و معتقدند با وارد شدن تجهیزات روند تغییر کاربری زمین ها و جنگل های هیرکانی سرعت می گیرد و این آسیب جدی به جنگل های چند هزار ساله است.

موضوع احداث تله‌کابین در جنگل‌های بکر الیمستان در سال 90 در دستور کار قرار گرفت و حدود دو سال پیش مورد موافقت محیط زیست و منابع طبیعی قرار گرفته و مجوز آن صادر شده است.

اما مردم، مسؤولان محلی، دوستداران طبیعت و تشکل‌های منابع طبیعی و محیط زیست مخالف احداث آن به دلیل تخریب محیط زیست، ایجاد ویلا و برج‌ها و در  پی آن نابودی جنگل بکر منطقه هستند و اخیرا این مخالفت‌ها با شروع اقدامات مجری طرح در ایجاد زیرساخت‌ها برای احداث تله‌کابین بیشتر شده است، تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان مازندران نیز مخالف احداث تله‌کابین و  تلاش برای جلوگیری از احداث آن دارند.

 

 

چرا مازندرانی ها سرطان می گیرند؟

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفته است کیفیت منابع آب امری مهم است،به دلیل آنکه چاه های حفرشده عمق زیادی دارند، بیشترین مشکل را مواجه می شویم و در حال حاضر بیشترین سرطان را در استان شاهد هستیم.

این نکته قابل تامل از سوی مدیرعامل مدیرعامل آبفار مازندران نشان می دهد خطرات جدی در زمینه کاهش منابع آبی و گرایش به تامین آب به هر نحوری در استان هشداری جدی است که باید دیده شود.

 

 

دلار به زیر ۵ هزار تومان خواهد رسید؟

 

دکتر جمشید پژویان، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه- گمان نمی‌رود اعلام خبر حکم اخلالگران ارزی و اقتصادی علت اصلی کاهش فزاینده نرخ دلار باشد. من فکر میکنم روند کاهشی موجود دلایل اقتصادی دارد.

اولین عامل کاهش نرخ دلار به علت افزایش میزان عرضه دلار توسط بانک مرکزی است که به ۱۱ بانک دولتی ارز قابل توجهی اختصاص داده است.

 

 

پلیس مانع خودسوزی یک جوان مقابل ساختمان شورای شهر تهران

 

ایسنا نوشت: اقدام به خودسوزی فردی در مقابل ساختمان شورای شهر تهران با دخالت به موقع پلیس متوقف نشد.

فرد جوانی لحظاتی پیش با ریختن بنزین روی خود قصد داشت مقابل ساختمان شورای شهر تهران، دست به خودسوزی بزند، اما با دخالت به موقع نیرو‌های پلیس و آتش نشانان مستقر در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران این فرد موفق به خودسوزی نشد.

این فرد در حال حاضر به دفتر یگان حفاظت شهرداری تهران منتقل شده است.

هنوز علت و انگیزه این فرد مشخص نیست

 

 

دو مسئول کمیته المپیک بازداشت شدند

 

در پی انفجار و آتش سوزی در کمیته ملی المپیک که به مرگ 3 نفر منجر شد، با شکایت اولیای دم صبح امروز دو مقام مسئول در کمیته المپیک بازداشت شدند.

در پی انفجار و آتش سوزی در کمیته ملی المپیک که به مرگ 3 نفر منجر شد، با شکایت اولیای دم صبح امروز دو مقام مسئول در کمیته المپیک بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، یک مقام قضایی با تایید این خبر گفت: در پی این حادثه که 16 مرداد رخ داد و به مرگ 3 نفر منجر شد با شکایت اولیای دم، پرونده ای در دادسرای ناحیه 3 ونک تشکیل شد و صبح امروز دو تن از مسئولان کمیته المپیک بازداشت و تفهیم اتهام شدند و برای آنان قرار وثیقه 650 میلیون تومان صادر شد.

بر اثر انفجار در موتورخانه آکادمی ملی المپیک در 16 مرداد امسال سه کارگر جان خود را از دست دادند.