تأکید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر محوریت نیروی انسانی در تحقق سند تحول
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین این ادارهکل با حضور علی باقرزاده، مشاور وزیر، نیروی انسانی را اصلیترین سرمایه نظام تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد که اجرای موفق سند تحول بنیادین بدون توجه ویژه به سرمایه انسانی ممکن نیست.
وی با اشاره به نقش زیرنظامهای کلیدی همچون مدیریت، برنامه درسی، معلم، فضا و تجهیزات و پژوهش، گفت: اگرچه همه این عناصر در تحقق اهداف آموزشی مؤثرند، اما نیروی انسانی محور بنیادی تحول است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت دقت در جذب، تربیت و نگهداشت معلمان کارآمد، افزود: توانمندسازی مداوم فرهنگیان نقش مستقیم در ارتقای کیفیت آموزشی دارد.
وی با بیان اینکه تحول واقعی از تحول در منابع انسانی آغاز میشود، اظهار داشت: دستیابی به اهداف سند تحول نیازمند بومیسازی فرایندها و تقویت کار گروهی در سطوح مختلف نظام آموزشی است.
مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری نیز در نشست با کارکنان اداری استان مازندران بر اهمیت سه محور کلیدی مأموریتمحوری، مدیریت کارآمد و ارتقای کیفیت تأکید کرد.
علی باقرزاده؛ مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری، در نشست با کارکنان اداری استان مازندران بر اهمیت سه محور کلیدی مأموریتمحوری، مدیریت کارآمد و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش تأکید کرد.
وی با قدردانی از تلاش کارکنان حوزه اداری استان، ضرورت توجه عمیق به رسالت سازمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمرکز بر اهداف اصلی آموزش و پرورش، تحلیل دقیق نقاط قوت و ضعف، و بهرهگیری مؤثر از ظرفیتها، مسیر دستیابی به اهداف راهبردی را هموار میکند.
باقرزاده مدیریت صحیح و برنامهریزی هدفمند را زمینهساز انسجام سازمانی دانست و افزود: برنامهریزی اصولی، اجرای درست امور و تحقق مأموریتها را تسهیل میکند.
وی همچنین چشمانداز مشترک، آگاهی، انگیزه و همدلی جمعی را عامل ارتقای عملکرد سازمان عنوان کرد و گفت: تلاش هماهنگ کارکنان، گامی مؤثر در اعتلای نظام تعلیم و تربیت است.
مشاور وزیر، کیفیت را محور اساسی رشد هر سازمان دانست و تأکید کرد: ارتقای عملکرد در گرو بهکارگیری ابزارها و راهکارهای مناسب و حرکت اصولی در حوزه منابع انسانی است.

ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0