آغاز بهکار کارگروه «اندیشهورزان و شایستگان» (کاوش) در استان مازندران
در راستای تحقق اهداف بلندمدت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در پاسخ به نیازهای روزافزون تحولآفرینی در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش مازندران با هدف بهرهگیری هدفمند از ظرفیتهای فکری، تجربی و انگیزشی پیشکسوتان، صاحبنظران، مدیران خلاق و معلمان نخبه، اقدام به راهاندازی «کارگروه اندیشهورزان و شایستگان» (کاوش) در سطح استان کرده است.
این کارگروه با تکیه بر خرد جمعی، تحلیل دقیق سیاستهای وزارت آموزش و پرورش و نگاهی واقعبینانه به چالشها و فرصتهای موجود، مأموریت دارد در مسیر عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت، تربیت نسل توانمند و تحقق مدرسه تراز اسلامی–ایرانی، راهکارهایی خلاقانه، کاربردی و متناسب با شرایط استان ارائه دهد.
فعالیت این کارگروه گامی مؤثر در جهت مردمیسازی تعلیم و تربیت و بهرهبرداری از سرمایههای درونسازمانی است؛ رویکردی که بر اصل «تحول از درون» استوار بوده و میکوشد آموزش و پرورش را به نهادی مرجع و اثرگذار در حوزههای اجتماعی، فرهنگی و علمی استان تبدیل کند.
آغاز فصلی نوین در اوقات فراغت تابستانی مازندران
همچنین در جلسه ستاد اوقات فراغت تابستان که در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، شعار امسال با تأکید بر مهارتآموزی و استفاده بهینه از ظرفیتهای استانی اعلام گردید: «هر خانه یک پایگاه، هر دانشآموز یک مهارت».
فریدون کلبادینژاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با حضور نمایندگان سازمانهای مختلف، بر همافزایی و بهرهمندی از تمام تشکلهای دانشآموزی تأکید کرد و افزود: با همکاری و تنظیم برنامههای مشترک، اتفاقات خوب و اثربخشی رقم خواهد خورد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که تمام کلاسهای اوقات فراغت به مهارتآموزی اختصاص دارد تا دانشآموزان نه تنها فن و حرفه بیاموزند، بلکه درسهای زندگی را نیز تجربه کنند. او تاکید کرد که اوقات فراغت فرصتی طلایی برای ارتقای کیفیت زندگی دانشآموزان است و باید با نگاهی نو و جدی به آن پرداخته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اهمیت افزایش آرامش، سلامت جسمانی و روانی دانشآموزان در دوران تعطیلات سخن گفت و تصریح کرد: «برنامههای اوقات فراغت باید با خلاقیت، تقویت روابط اجتماعی و افزایش بهرهوری همراه باشند تا رشد همهجانبه دانشآموزان تضمین شود.»
وی همچنین بر ضرورت تنوع در برنامهها، به ویژه ترکیب فعالیتهای ورزشی، هنری و طبیعتگردی تأکید کرد و افزود: «فرار از یکنواختی و جذابتر کردن برنامهها، کلید موفقیت این فصل است.»
کلبادینژاد در پایان یادآور شد که همه نهادهای مرتبط از جمله مدارس غیردولتی، کانونهای فرهنگی و تربیتی، کانونهای پرورش فکری و کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید در کنار هم حول محور واحدی فعالیت کنند تا از موازیکاری جلوگیری و عمق و وسعت برنامهها افزایش یابد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0