پرونده زمین‌خواران کلاردشتی روی میز استانداری

حرف آنلاین: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شناسایی متخلفان زمین‌خواری در روستاهای کلاردشت از برخورد کلامی و در نتیجه ارجاع این پرونده قطور با کلکسیونی از تخلفات به دستگاه قضایی خبر داد. روح الله سلگی با انتشار پستی خبر از برخورد با زمین‌خواران متخلف در روستاهای کلاردشت را داد و […]

حرف آنلاین: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شناسایی متخلفان زمین‌خواری در روستاهای کلاردشت از برخورد کلامی و در نتیجه ارجاع این پرونده قطور با کلکسیونی از تخلفات به دستگاه قضایی خبر داد.

روح الله سلگی با انتشار پستی خبر از برخورد با زمین‌خواران متخلف در روستاهای کلاردشت را داد و در این باره در گفت‌وگو با حرف مازندران، به تشریح جزییات بیشتری پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه در یکی از روستاهای اطراف کلاردشت بیش از ۱۰ قطعه زمین با قیمت پایین خریداری و با تغییر کاربری فروخته شده است.

وی از وجود خودوری چندصد میلیونی زیر پای عضو شورای روستای موردنظر خبر داد و گفت: همه این اتفاقات در طی دو سه سال اخیر رقم خورد و متاسفانه هیچ برخوردی صورت نگرفت، یعنی ما شاهد انواع و اقسام فساد در آن روستا بوده و با افرادی طرف هستیم که هرکاری که دلشان خواسته کردند.

سلگی با بیان اینکه پس از تغییر کاربری زمینها از امتیازاتی همچون آب و برق و گاز برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متاسفانه این امتیازات از کشاورزان منطقه سلب شده است، یعنی یک سری ادارات زیر با این افراد همکاری دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب دستور دادند در این موارد مصداقی وارد نشویم، از ذکر نام روستا و افراد خودداری کرد و ادامه داد: همانطور که می‌دانید زمین در کلاردشت به‌عنوان یک منطقه توریستی گردشگری دارای ارزش بسیار بالایی است و ارزش تقریبی این زمین‌ها نیز شاید به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

این مسئول از وجود اسناد معتبری که خبر از این زمین‌خواری‌ها را میدهد یادآور شد: ما تصاویر و نقشه‌های هوایی ویلاهای ساخته شده بر روی اراضی ملی که متاسفانه تغییر کاربری داده شده‌اند را در دست داریم.

وی از تذکر کلامی به رئیس شورای بخش روستا خبر داد و تاکید کرد: این پرونده قطور از طریق مشاور استاندار که در حوزه زمین‌خواری تبحر دارد سریعا به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

سلگی با اشاره به اینکه روحیه فسادستیزی استاندار مازندران در کشور مطرح است و همه از آن مطلع هستند، عنوان کرد: کسانی که به فسادستیزی بی توجه باشند مشروعیت انقلاب را زیرسوال می‌برند مردم اگر سکوت مسئولین را شاهد باشند یعنی انقلاب اسلامی دچار جراحت و خدشه شده چرا که اینها هیچ فرقی با منافقین ندارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران تصریح کرد: کسی که بخواهد با زمین‌خواری و تهاجم به سرمایه اجتماعی نظام را هدف قرار بدهد با کسی که در جنگ‌های هیبریدی و چندضلعی علیه ما ایستاده تفاوتی ندارد، مردم یقین بدانند به‌زودی شاهد برخورد جدی با این طیف از مفسدان خواهند بود‌.