مسؤولان شعار دادن را کنار بگذارند

  عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان شعار دادن را کنار بگذارند و در عمل وعده های خود را ثابت کنند، گفت: امسال فرصت خوبی برای هر فرد ایرانی است که با خرید کالای ایرانی غیرت و دلبستگی خود را به ایران اسلامی نشان دهد. به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام […]

1

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان شعار دادن را کنار بگذارند و در عمل وعده های خود را ثابت کنند، گفت: امسال فرصت خوبی برای هر فرد ایرانی است که با خرید کالای ایرانی غیرت و دلبستگی خود را به ایران اسلامی نشان دهد.

به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در دیدار نوروزی جمعی از روحانیان غرب استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بر ضرورت فرهنگ سازی به منظور استفاده از کالای ایرانی از سوی مردم تأکید کرد.

وی با بیان این که دستگاه های تبلیغی رسالت مهمی در ترویج و تبیین استفاده از کالای ایرانی در جامعه بر عهده دارند، افزود: باید اهمیت و محاسن استفاده از تولیدات داخلی را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که در حال حاضر استفاده از داخلی از سوی بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی نیز دنبال می شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم برخی کشورها در عرصه های مختلف به یک قدرت جهانی تبدیل شده اند به دلیل بهره گیری مناسب از ظرفیت های بومی بوده است.

به گزارش رسا ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند، افزود: اگر این دغدغه و تعصب در همه تولیدات داخلی مورد توجه مردم و مسؤولان باشد به حتم شاهد بالندگی اقتصادی در کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که مردم و مسؤولان هر کدام به نوبه خود در تحقق عملی شعار سال وظیفه دارند، تصریح کرد: باید همه بخش های نهادهای دولتی به منظور حرکت در مسیر حمایت از کالای ایرانی گام عملی بردارند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان تنها شعار حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی سر می دهند و در عمل مدافع واردات کالای خارجی هستند، خاطرنشان کرد: واردات بی رویه به معنای نابودی کامل ظرفیت های تولیدی داخل است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه خط تبلیغی سال ها است که تلاش می کنند تا کالای ایرانی را نامرغوب و بی کیفیت جلوه دهند، تصریح کرد: البته به بدان معنا نیست که کیفیت کالای ایرانی در حد مطلوب است، اما آن طور که مخالفان تولید داخل مطرح می کنند نیست.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که با بیان این که استفاده از کالای ایرانی موجب کاهش وابستگی کشور به کالاهای خارجی خواهد شد، بیان داشت: کاهش وابستگی به بیرون به طور حتم موجب تقویت اقتصاد داخلی در برابر تحریم ها و هجمه های اقتصادی دشمنان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشورمان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان و بدخواهان است، تصریح کرد: راه مقابله با این هجمه های اقتصادی دشمن، تنها تکیه بر ظرفیت و توانمندی های بومی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه دولت توانمندی های داخلی را نادیده می گیرد و تنها به ارتباط با کشورهای غربی می اندیشد، خاطرنشان کرد: در طی سال های اخیر بخش عمده ای از توان سیاسی دولت در جهت مذاکره با کشورهای غربی صرف شد که متأسفانه نتیجه مطلوبی هم در پی نداشت.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک نگاه جامع به وضعیت داخلی و خارجی، امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، تصریح کرد: این نامگذاری تنها یک شعار زودگذر نیست بلکه همه باید در عمل به منظور تحقق عملی آن تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ارزیابی دقیق و جدی در پایان امسال به منظور میزان تحقق عملی شعار سال تأکید کرد و گفت: یک ایرانی باید خرید کالای خارجی را برای خود یک ضعف بزرگی بداند و به خرید کالای ایرانی افتخار کند.عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان شعار دادن را کنار بگذارند و در عمل وعده های خود را ثابت کنند، خاطرنشان کرد: امسال فرصت خوبی برای هر فرد ایرانی است که با خرید کالای ایرانی غیرت و دلبستگی خود را به ایران اسلامی نشان دهد.حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت نظارت جدی و دقیق مسؤولان نسبت به تولید کالای باکیفیت ایرانی تأکید کرد و گفت: نباید نامگذاری امسال فرصتی برای برخی سودجویان باشد تا کالای نامرغوب ایرانی را روانه بازار کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که افزایش تولید داخلی موجب تقویت جایگاه اقتصادی کشور در عرصه جهانی خواهد شد، افزود: به طور حتم حمایت از کالای ایرانی سبب بهبود فضای کسب و کار، نوسازی و بهسازی صنایع تولیدی است.