پیش‌بینی اعتبار 430 میلیاردی برای سایت زباله بابل

شهردار بابل با اشاره به مشکل زباله بابل گفت: برای رفت‌وروب، جمع‌آوری و‌ حمل زباله به سکوی زباله و‌ محل سایت دفع بهداشتی در انجیل‌سی بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است. سیدمجتبی حکیم اظهار کرد:  مدیریت شهری در مقابله با بحران‌های احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نگاه جامع و اصولی شهرداری‌ها […]

شهردار بابل با اشاره به مشکل زباله بابل گفت: برای رفت‌وروب، جمع‌آوری و‌ حمل زباله به سکوی زباله و‌ محل سایت دفع بهداشتی در انجیل‌سی بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

سیدمجتبی حکیم اظهار کرد:  مدیریت شهری در مقابله با بحران‌های احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نگاه جامع و اصولی شهرداری‌ها به پدافند غیرعامل سبب می‌شود که با برنامه‌ریزی و اجرای طرح و برنامه‌های کاربردی و اثربخش، با کمترین خسارات و آسیب‌ها با بحران آینده مواجه شویم.

 حکیم در ادامه از آغاز لایروبی رودخانه آقارود و ارباب رود به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف جلوگیری از طغیان و خسارات احتمالی با پاک‌سازی رودخانه‌ها از شاخ و برگ درختان و انباشت‌سنگ و رسوبات است زیرا این موانع سبب انسداد جریان رودخانه در زمان بارش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل زباله شهرستان بابل یادآور شد: برای رفت‌وروب، جمع‌آوری و‌ حمل زباله به سکوی زباله و‌ محل سایت دفع بهداشتی در انجیل‌سی بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش فارس، شهردار بابل حجم زباله شهر بابل را روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن برشمرد و یادآور شد: امسال برای خدمات بازیافت در محل سایت انجیل‌سی، بهره‌وری مطلوب و کاهش آلودگی زیست‌محیطی و تفکیک زباله از مبدأ ۱۷۰میلیارد ریال هزینه می‌شود.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در مقصد تفکیک می‌شود ادامه داد: آمار تفکیک زباله از مبدأ در حال حاضر زیر یک درصد است که  تا پایان سال جاری به سه درصد می‌رسد.

شهردار بابل افزود: برای توسعه و‌ گسترش سایت دفع بهداشتی زباله در انجیل‌سی و افزایش ظرفیت کمپوست، فاز یک خط پردازش با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن برای عملیات فاین و تخمیر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

حکیم گفت: در راستای توسعه و‌ گسترش سایت انجیل‌سی و به‌منظور اجرای عملیات فاز سوم تخمیر در سایت روباز، به دنبال اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال به این حوزه هستیم.