پلیس مازندران مجهز به دست‌افزار هوشمند موبایلی شد

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از تجهیز مأموران اخطاریه نویس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به دست‌افزارهای هوشمند موبایلی خبر داد. سرهنگ مهدی باقری با اشاره به این‌که، این دستگاه جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه‌شده است، افزود: ازاین‌پس دیگر هیچ راننده‌ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سامانه جدید به‌جای سیستم کاغذی دستی و سنتی […]

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از تجهیز مأموران اخطاریه نویس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به دست‌افزارهای هوشمند موبایلی خبر داد.

سرهنگ مهدی باقری با اشاره به این‌که، این دستگاه جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه‌شده است، افزود: ازاین‌پس دیگر هیچ راننده‌ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سامانه جدید به‌جای سیستم کاغذی دستی و سنتی به کار گرفته خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۲۵۰ پلیس اخطار نویس در راهنمایی و رانندگی استان مازندران به این دستگاه مجهز شدند، بیان داشت: تسریع در اعمال قانون و اعلام میزان خلاقی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو از مزیت‌های این دست‌افزار به شمار می‌رود .

سرهنگ باقری، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را دیگر مزیت‌های این دستگاه برشمرد و ادامه داد: رانندگان در اسرع وقت از جریمه صادرشده مطلع می‌شوند و برخلاف گذشته که پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهند کرد.

وی، بیان داشت: در دست‌افزار هوشمند موبایلی پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

رئیس راهور مازندران بازدارندگی باهدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این دستگاه عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در ادامه مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی را مهم‌ترین علت و عامل 41 درصد از تصادفات منجر به مرگ در حوادث استان اعلام کرد و از بی‌توجهی به‌حق تقدم به‌ویژه هنگام گردش‌به‌چپ و راست به عنوان دیگر علت مهم وقوع تصادفات مرگبار در شهرهای مازندران یادکرد و گفت: ۳۱ درصد از تصادفات درون‌شهری مربوط به‌این‌علت است.به گزارش مهر، وی از کاهش 10 درصدی تصادفات در 4 ماهه اول سال خبر داد و خاطرنشان کرد: واژگونی خودروها با ۱۹ درصد و سرعت غیرمجاز با ۹ درصد از دیگر عوامل تصادفات در حوادث رانندگی درون‌شهری مازندران است.