ترویج فرهنگ ناب رضوی ضامن حفظ ارزش‌های اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار باهیئت‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقر در مشهد مقدس ، گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب اهل‌بیت (ع) است و ترویج فرهنگ رضوی می‌تواند بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را رفع کند. حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری در دیدار با هیئت‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقر در مشهد مقدس، در ایام سوگواری […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار باهیئت‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقر در مشهد مقدس ، گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب اهل‌بیت (ع) است و ترویج فرهنگ رضوی می‌تواند بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری در دیدار با هیئت‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقر در مشهد مقدس، در ایام سوگواری دهه آخر صفر و شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و با اشاره به اهمیت گفتمان رضوی در جامعه، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ و ترویج سیره و منش اهل‌بیت (ع) به‌ویژه فرهنگ ناب رضوی می‌تواند در رفع و کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات  اجتماعی و فرهنگی راهگشا باشد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خیل مشتاقان و زائران حرم مطهر رضوی به‌ویژه هیئت مذهبی در دهه آخر صفر در جوار ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع)، افزود: بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی و شناخت ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) می‌تواند تحول عظیمی در هر انسان دلداده‌ای ایجاد کند و این حضور میلیونی در بارگاه مطهر رضوی تجلی عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به عمر پربرکت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: رفتارها، گفتارها و کردار امام رضا (ع) برگرفته از تعالیم اسلام ناب و قرآن کریم بود و ایشان بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی هستند که باید ابعاد شخصیتی ایشان و حتی حیات سیاسی ایشان برای جامعه تبیین شود.

ناصرشکریان‌امیری در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی‌ها و فضایل شخصیتی ممتاز امام رضا(ع) در طول حیات ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: خوش‌خلقی، ساده‌زیستی، سخاوت،گذشت و بردباری و انفاق و بخشش از سیره‌های فردی امام رضا(ع) است و الگوهای رفتاری و اخلاقی ایشان نیاز امروز جامعه بشری است.

عضو شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع فرهنگی و اجتماعی عصر امام رضا (ع)، بیان کرد: بیان حقایق ارزش‌های دینی و اسلامی، برملا ساختن چهره منافقان و ظالمان و مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ظالم و مناظرات علمی ایشان با علمای ادیان و مذاهب مختلف و کادرسازی و تربیت شاگردان علمی در راستای ترویج معارف اسلام ناب و قران کریم از مهم‌ترین اقدامات امام رضا(ع) در دوران عمر بابرکت‌شان قلمداد می‌شود.

این مسئول فرهنگی در بخش پایانی سخنان خود به مبارزه و مناظره‌های علمی و عملی امام هشتم شیعیان حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) با افکار منحرف و تبلیغات ضد شیعی در عصر خود اشاره و اظهار داشت: دوران حیات بابرکت امام رضا(ع) مصادف بود با برخی انحرافات و وجود برخی فرقه‌های منحرف عقیدتی که امام رضا (ع) برای تبیین عقاید درست اسلام و ابطال عقاید منحرفان به مبارزه درخواستند.

 ناصرشکریان امیری در پایان حرم مطهر رضوی را میعادگاه ولایتمداران و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: حرم مطهررضوی در دهه آخر صفر تجلی شور و شعور همه دلدادگان وارادتمندان به آستان حضرت رضا (ع) است و ۲۵ هزار مازندرانی در قالب ۳۰۰ هیئت مذهبی در سالروز شهادت امام رضا (ع) در این صحن و سرا حضور دارند و به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.