استاندار مازندران

وضعیت مازندران از نظر جمعیت خوب نیست

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: متاسفانه وضعیت ما در استان از نظر رشد جمعیت وضعیت خوبی نیست، در حال حاضر میانگین رشد جمعیت ما ۱/۲ درصد است درصورتی که میانگین کشوری ۲/۶ درصد است که نیاز به توجه و پیگیری دارد.

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای ادارای که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران در همه حوزه‌ها به‌ویژه ورزش باید مدال‌آوری و نقش بیشتری در پیشرفت و توسعه ملی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ اردیبهشت ماه که روز ملی جمعیت بود، افزود: متاسفانه وضعیت ما در استان از نظر رشد جمعیت وضعیت خوبی نیست، در حال حاضر میانگین رشد جمعیت ما ۱/۲ درصد است درصورتی که میانگین کشوری ۲/۶ درصد است یعنی ما رتبه پایین‌تر و رتبه آخر را در رشد جمعیت کشور داریم که زیبنده این استان نیست، این موضوع باید به سرعت و دقت بررسی شود، از طرفی رشد جمعیت مهاجر استان در دراز مدت مشکل‌ساز است.

حسینی پور تاکید کرد: جمعیت یکی از مولفه‌های اقتدار هر شهر و کشور است، از این رو در مسیر رشد جمعیت فرمانداران باید در شهرستان‌ها کارگروه جمعیت تشکیل داده و گزارشات را به ستاد استانی منعکس کنند، در این میان رسانه‌ها میتوانند در این رابطه گفتمان‌سازی کنند.

استاندار مازندران مباحث اقتصادی را یکی از موانع اصلی رشد جمعیت دانست و عنوان کرد: شناسایی عوامل مهم در کاهش رشد جمعیت در این استان ماموریت مهمی است که به مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌دهیم اینکه یک پیوست جمعیتی ارائه بدهند تا از این بحران جمعیتی عبور کنیم.

این مسئول با بیان اینکه همواره با تهدیدات فرهنگی و جانی در سواحل برای مسافران و مردم مواجه هستیم، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف به‌ویژه فرمانداران باید توجه کنند ساحل به حال خود رها نشوند در هر شهرستان باید مجموعه دستگاه‌های فرهنگی در رابطه با کنترل و مدیریت فرهنگی سواحل ویژه عمل کند، پذیرفته نیست که در مازندران با این عظمت با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید به انقلاب شاهد ول‌انگاری‌های اخلاقی باشیم، به‌ویژه امسال که بحث آزادسازی سواحل انجام شد برخی‌ها فکر می‌کنند همه اجزای تفریحات سواحل آزاد شده در حالی که چنین چیزی نیست، همه کمک کنند تا وجهه مازندران دچار خدشه شود.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ استان مازندران تاریخ ولایتمداری است و نباید دچار بحران شود، دستگاه‌های دولتی به‌عنوان نمار حفظ ارزش‌های اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرند متاسفانه شاهد این هستیم که در برخی از دستگاه‌های دولتی شرایط به‌وجود آمده که در شان جامعه نیست، بحث عفاف و حجاب برای برادران و خواهران یکی از مباحثی است که عدم رعایت آن دیگران را به قضاوت میکشاند در حالی که کسانی که شغل دولتی دارند موظف هستند که شئونات اداره را رعایت کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی و شرایط سخت مدیران اگر نمیتوانند کاری کنند لااقل با رفتار خود موجب آرامش مردم باشند، گفت: مدیران حتما فرصت‌های بیشتری برای شنیدن حرف دل مردم اختصاص بدهند و با ابتکارات جدید خدمات بیشتری را به مردم ارائه کند.

این مسئول گفت: این روزها دوستان ما در تعزیرات تلاش شبانه‌روزی می‌کنند همه دستگاه‌ها باید کمک کنند، کسانی که در این شرایط سخت به‌دنبال احتکار اجناسی همچون آرد که از مهمترین عناصر غذایی کشور است، هستند خیانتکار هستند و ما به شدت باید با آنها برخورد کنیم و اجازه ندهیم کسی با امنیت جامعه بازی کند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران امروز در حوزه‌های گسترده خدمات‌رسانی به مردم نقش جهادی دارد و موجبات امیدواری مردم را فراهم آورده است و مشغول همکاری با اداره صمت، دادگستری و استانداری است.

حسینی پور با اشاره به اینکه در مازندران مدیری نداریم که موقع استراحت موبایلش را خاموش کند، گفت: مازندران فرزند شمال کشور است اگر ما کارآمدی و ناکارآمدی را در کل شمال کشور اثرگذار ببینیم باید بدانیم که مدیران کارآمدی را به رخ بکشند.

استاندار مازندران همچنین اضافه کرد: تمام شهرهای مازندران مقصد گردشگری است، ما مراکز بی‌نظیری داریم که میتوانیم گردشگران بین المللی را به سوی آن‌ها جلب کنیم و به آن‌ها نشان بدهیم، تاریخ ما شاهکار است، حرکت ما در حوزه گردشگری باید جهشی و تحول‌گرا باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه مدیران ما در حوزه اقتصادی باید به رصد دقیق بازار و توجه به وضعیت مردم اهتمام ورزند، یادآور شد: اینکه افرادی شب گرسنه بخوابند ما مسئول هستیم، نهادهای حمایتی توجه داشته باشند در این فشار اقتصادی مبادا غفلت کنیم که برخی خانواده‌ها آسیب ببینند آنجاست که برکت کار ما از بین خواهد رفت.

وی اعلام کرد: مازندران به جز در حوزه‌های علمی، ورزشی در بحث خیرین نیز مقام اول کشور را داریم، تاکیدم به مسئولان این است که به قشر ضعیف جامعه در این روزها توجه کنند و ساده از کنار مشکلات مردم نگذرند.

حسینی پور گفت: در شرایط سخت امروز مبادا خانواده‌هایی از قشر ضعیف بیمار بوده و دچار مشکل شوند، آنجایی که بیمار نیاز به یک جراحی خاص دارد و از پس هزینه‌ها برنمی‌آید کمک کنیم، همچنین اجازه ندهیم افراد سواستفاده‌گر و زالوصفت جولان بدهند جلوی فعالیتشان گرفته و علنی به مردم معرفی شوند.