موج خروشان معنویت در راهیان نور / در جبهه فرهنگی مردم همیشه جلوتر از مسئولان

موج کم نظیر راهیان نور از نقاط مختلف کشور به سوی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، حکایت از روح تقدسی دارد که دلدادگان مکتب ایثار و شهادت را به سوی سرزمین های نور روانه می کند. به گزارش حرف آنلاین، اگرچه در آستانه نوروز، سفر های گردشگری و زیارتی به مناطق پر جاذبه طبیعی و […]

2411347

موج کم نظیر راهیان نور از نقاط مختلف کشور به سوی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، حکایت از روح تقدسی دارد که دلدادگان مکتب ایثار و شهادت را به سوی سرزمین های نور روانه می کند.

به گزارش حرف آنلاین، اگرچه در آستانه نوروز، سفر های گردشگری و زیارتی به مناطق پر جاذبه طبیعی و مذهبی، در الویت خانواده ها قرار دارد، اما در این میان بازدید از مناطق عملیاتی، ضمن پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، تداعی کننده دوران  جنگ تحمیلی است که رزمندگان ایثارگرانه، جان خود را برای بقا، امنیت کشور فدا کردند.

در کمتر زمانی، ازمسیر حرکت مازندران تا خوزستان اتوبوس هایی دیده می شد که پرچم راهیان نور بر آن نصب نبوده و به سمت خاک های تفتدیده جنوب در خوزستان راهی نشده باشد.

احمد از دانش آموزان سال دوم متوسطه اول مدرسه ای در تهران و عضو پایگاه شهید فغانی در گفت و گویی با اشاره به اینکه برای بار دوم به اردوی راهیان نور اعزام می شود گفت: راهیان نور قدر شناسی از مجاهدت رزمندگان و شهدایی است که جان خود را در هشت سال جنگ تحمیلی برای نجات و امنیت مردم و کشور فدا کردند.

این دانش آموز تهرانی افزود: راهیان نور مانند هوایی است که هر چه تنفس کنی از آن خسته نمی شوی و همیشه تازگی دارد.

وی اظهار داشت: شهدا بدون اجر، مزد و پول برای دفاع از وطن پا در عرصه جنگ تحمیلی گذاشتند و ما هم برای پاسداشت آنان برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت باید بدون در نظر گرفتن مادیات در تجلی و اعتلای اسلام ناب تلاش کنیم.

محمد علی جوان دوران جنگ تحمیلی و پا به سن گذاشته حال حاضر در مسیر سفر راهیان نور که در این مسیر با او آشنا شدیم در گفتگو با بسیج گفت: پیام مردم غیور و مومن کشور اسلامی در راهیان نور پیام امتداد راه و ارج نهادن به خون شهداست.

این مرد سرد و گرم چشیده دوران که خود را کشاورزی از روستاهای جنوب ساری و منطقه هزارجریب بزرگ، معرفی کرد، بیان داشت: سرزمین نور بخاطر شهادتگاه دلاور مردان نظام مقدس اسلامی از تقدس بالایی برخوردار بوده و در این سرزمین خون های پاکی ریخته شد که صاحبان آن جزء نگاه به خدا و در راه خدا برای پایداری نظام اسلامی به چیز دیگری فکر نمی کردند.

وی با اشاره به عملکرد مسئولین حال حاضر در قبال توجه به بنیه نظام، مردم و ولی نعمتان نظام و انقلاب اسلامی اظهار کرد:  از مسئولین انتظارداریم تا با حمایت های خود از ملت مظلوم و مستضعف، و اطاعت بی چون و چرا از اوامر مقام معظم رهبری درمقابل استکبار و شیطان بزرگ بایستند و بدانند که در این صورت موفق خواهند بود.

ابراهیم از دیگر زائرین سرزمین نور کم توجهی مسئولین اجرایی به مسائل فرهنگی را بی توجهی به خون شهدا خواند و افزود: حداقل انتظار مردم از مسئولین این است که پای بند به اخلاق، فرهنگ اسلامی و اطاعت از ولی فقیه زمان داشته باشند تا همانگونه که شهدا دفاع از اسلام و میهن را لبیک به امر امام  می دانستند، آنها هم لبیک به ولی فقیه و اطاعت پذیری محض از ایشان را لبیک به امام زمان و اطاعت از خدا بدانند.

بالاخره پس از گذشت قریب به 14 ساعت و طی بیش از هزار کیلومتر به خرمشهر، شهر شهیدان محمدجهان آرا ، بهنام محمدی و سرداران و شهیدان رسیده و وارد مجتمع اردوگاهی شهید باکری شدیم.

اردوگاه پراز شور و شعور جمعیت بی شماری از نوجوانان پیش قراولان همراه مکتب شهادت و مجاهدت، شده بود به همراه زنان و مادران با تقوا و پرورش یافته مکتب زهرایی(س) در صف پذیرش  اردوگاه شهدای مازندران قرار داشتند.

عقربه های ساعت قریب به ساعت ده شب را نشان میداد و روزهای پایانی سال خسته پر حادثه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … ثبت شده در برگه تاریخ را نشانه می رفت.برای شرکت در آخرین برنامه فرهنگی این روز بیاد ماندنی در اردوگاه مازندران، به سوی حسینه رفتیم.

فضاسازی ورودی حسنیه شبیه تونل و دالانی بود که تداعی گر سنگر ها و استتار های جنگی دوران مقاومت و ایستادگی است.عده ای در گوشه و کناری در حال عبادت و نماز، عده ای نشسته و ایستاده مبهوت هنر نمایی هنرمندان فرهنگی ستاد راهیان نور بودند.