آغاز به کار سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد مازندران به زودی

مدیراجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران از آغاز به کار سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد مازندران به زودی خبرداد.

ساری-اسحق پاک نیا /مدیراجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران از آغاز به کار سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد مازندران به زودی خبرداد.

به گزارش حرف، حجت الاسلام مجید رضا فولادی در نشست خبری با اشاره به اینکه منطقه آزاد آغاز فصل جدیدی بری توسعه استان است، تصریح کرد:  منطقه آزاد مازندران سال ۷۴ همزمان با کیش می توانست اجرایی شود اما مدیران و مسولان وقت کم کاری کردند. منطقه آزاد حق مازندران بود و باید زودتر از این به استان می رسید.

وی با بیان اینکه اساسنامه منطقه آزاد در شورای نگهبان قرار دارد و به زودی اساسنامه سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد مازندران رسما آغاز بکار خواهد کرد، بیان کرد: اجرایی شدن ساختار و تامین زیرساخت ها و مراحل اداری این منطقه زمان‌بر است اما توانستیم با همکاری مسولان و نمایندگان و تلاش کارگروه ها زودتر از موعد این مهم به نتیجه برسد. به عنوان مثال مراحل اداری در کارگروه های ۹ وزارتخانه و دولت در کمترین زمان تایید شد.

فولادی با اشاره به اینکه تصویب طرح جامع  و ابلاغ مدیرعامل پس از تصویب اساسنامه در شورای نگهبان صورت می گیرد که در برخی مناطق یکسال بطول انجامیده است که این صرف زمانی برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست و تلاش می کنیم در کمترین زمان انجام شود، ادامه داد: مسولان مازندران باید نگاه خود را از استانی به ملی تغییر دهند زیرا ظرفیت مازندران منطقه ای است و باید از این ظرفیت بهره برداری شود.

 

رویکرد صادرات محور در منطقه آزاد مازندران

 

مدیراجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته رویکرد منطقه آزاد مازندران صادرات محور خواهد بود با وجوداینکه واردات مواد اولیه امری اجتناب ناپذیر است که در حال حاضر نیز از طریق بنادر استان در حال انجام است اما تاکید بر صادرات خواهیم داشت، گفت: بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی موثر در استان وجود دارد که تاکنون موفق شدیم با حدود ۲۰ واحد برتر جلساتی برگزار کنیم که آنان برای برای تولید صادرات محور برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز من فساد است و اگر کوچکترین موردی دراین باره اتفاق بیفتد، از طریق رسانه ها اعلام خواهم کرد، گفت: تا زمانی که هستم اجازه رانت را در منطقه آزاد نخواهم داد و این موضوع را به برخی سرمایه گذاران تعهد دادیم.

مدیر منطقه آزاد مازندران با اشاره به اینکه حدود ۴۶۰ هکتار اراضی چپکرود جویبار به منطقه آزاد تحویل شده که جزو اراضی منبع ملی هستند، تصریح کرد: جلساتی با نهادهای امنیتی و نظارتی برگزار شده که اطلاع دادیم که افرادی که سرمایه  گذاری را شروع کردند و در حال انجام هستند، با خیال راحت به فعالی خود ادامه دهند، یادآور شد:  اما افرادی که صرفا اراضی ملی را تحویل گرفته اند که حدودا ۱۷ مورد است که بازپس گیری خواهد شد و از کم‌کاری مسولان مربوطه را نیز گزارش کرده ایم.

فولادی با تاکید بر اینکه این مشکلات در دو بندر امیرآباد و نوشهر وجود ندارد و زیرساخت های لازم فراهم است، تصریح کرد: اعتقاد داریم که تیم اقتصادی در کلان و به خصوص در مازندران هیچ برنامه ای برای توسعه استان ندارد. در داشبورد مدیریتی اقتصاد در استان مازندران خبری نیست و رویه وحدتی میان نهادهای اقتصادی استان وجود ندارد.