راهیان نور ابزاری مهم در جلوگیری از تهاجم فرهنگی

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه سهمیه امسال استان در اعزام راهیان نور 28هزار دانش آموز، سه هزارو 500نفر دانشجو و 24هزار نفر دیگر اقشار مردم هستند، گفت: اعزام راهیان نور ابزاری کارآمد در مقابله با تهاجم فرهنگی است. سردار ˈ محمد حسین بابایی ˈ بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری […]

حرف آنلاین:

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه سهمیه امسال استان در اعزام راهیان نور 28هزار دانش آموز، سه هزارو 500نفر دانشجو و 24هزار نفر دیگر اقشار مردم هستند، گفت: اعزام راهیان نور ابزاری کارآمد در مقابله با تهاجم فرهنگی است.

سردار ˈ محمد حسین بابایی ˈ بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری مازندران افزود: استقبال خوبی از اعزام به منطقه عملیاتی جنوب و غرب کشور در استان می شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دستگاه های اجرایی اعتبارت فرهنگی خود را صرف راهیان نور کنند، بیان داشت: اثر گذاری فرهنگی راهیان نور در ایستادگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با حفظ و حراست و ترویج ارزش های دفاع مقدس در جامعه محقق می شود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در اعزام دانش آموزان و دانشجویان همکاری خوبی دارند، ادامه داد: از آنجاییکه بیشتر افراد در راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند ، ارایه خدمات مطلوب و کیفی خودرویی ، تغذیه و اسکان در راهیان نور مهم و اثر گذار است.

وی از ساخت زائر سرای مازندران در جنوب خبر داد و گفت: این زائر سرا با ظرفیت دو هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

بابایی با بیان اینکه سپاه به عنوان خادم زائران راهیان نور با برنامه ریزی خدمات کیفی را ارایه می کند، اظهار داشت: امنیت زائران در این طرح بسیار مهم است که سپاه بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز راهیان نور همانند کاروان های عتبات و عالیات و حج مورد توجه مردم قرار گرفته است، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر افزایش حضور مردم در مناطق عملیاتی جنگی جنوب و غرب کشور است.

ˈحسینی جو ˈ فرماندار عباس آباد نیز به اهمیت کیفیت اعزام راهیان نور اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش های تفسیر و تحلیل پس از اعزام راهیان نور مهم است.

وی با بیان اینکه امروز راهیان نور اثر گذاری خوبی در بین نسل جوان داشته است، خاطر نشان کرد: این اعزام سفر گردشگری نیست و معتقدم تمامی دستگاه های اجرایی باید در ارایه خدمات مطلوب به زائران این طرح مشارکت جدی تری داشته باشند.

فرماندار عباس آباد تصریح کرد: راهیان نور با هدف حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان انجام می شود.

ˈ علی اکبر احمد پورˈ فرمانده سپاه شهرستان بابل نیز در این جلسه در گزارشی از اعزام راهیان نور گفت: راهیان نور یک حرکت ملی فرهنگی است که باید تداوم بیابد.

وی با بیان اینکه در سال جاری چهار هزار دانش آموز و سه هزارو 28 نفر از مردم عادی از بابل اعزام شدند، ادامه داد: برای هر نفر بیش از 220 هزار تومان هزینه می شود.

وی نسبت به فرسوده بودن خودروهای به کار گرفته شده در راهیان نور انتقاد کرد و گفت: نسل جوان خدمات نامطلوب را در این سفر بر نمی تابد و خدمات نامطلوب اثر گذاری لازم فرهنگی اسلامی در موضوع دفاع مقدس را نخواهد داشت./ایرنا