مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خبر داد:

راه‌اندازي و يكپارچه‌سازي مركز تماس 121

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در شرایط بحران مانند طوفان یا خاموشی‌های ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز 121 به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد که با توجه به محدودیت‌های موجود، و طولانی شدن مدت انتظار در صف اقدام به راه‌اندازي و يكپارچه‌سازي مركز تماس انجام شد

حرف آنلاین : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران  با اشاره به راه‌اندازي و يكپارچه‌سازي مركز تماس جهت پاسخگویی بهتر به مشترکین استان گفت: در مواقع بحران اعم از شرایط نامساعد جوی، طوفان و یا خاموشی‌های ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز 121 به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد که این موضوع  با توجه به محدودیت‌های موجود، سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به تنهایی کافی نبوده و با عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف باعث ایجاد نارضایتی مشترکین گردید.سید کاظم حسینی کارنامی خاطرنشان کرد : در این راستا استقرار مرکز تماس تذرو جهت جلوگیری از ترافیک خطوط در مراکز اتفاقات شبکه (121) و افزایش سطح پاسخگویی به مشترکین بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های شرکت توزیع برق مازندران در حوزه بهره برداری، کاهش مدت زمان خاموشی برای مشترکین می‌باشد. حسینی کارنامی اظهار داشت: توسعه و ارتقاء سامانه اتوماسيون شبکه توزیع برق شامل راه‌اندازی نرم‌افزار SCADA ، نصب کلیدهای کنترل از راه دور به منظور مانیتورینگ و کنترل شبکه، نصب دستگاه‌هاي CarPC مطابق با طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات شبکه (هما)، توسعه به كارگيري تلفن‌هاي تحت شبكه (IP Phone)، «رؤيت پذيري» نيروگاه‌هاي توليد پراكنده، پيگيري پروژه‌هاي ايجاد قدرت مانور و خروجي فيدر، پيگيري اجراي پروژه‌هاي توسعه فيدر از مهمترین اقدامات شرکت در جهت کاهش خاموشی‌ها و افزایش رضایتمندی مشترکین می‌باشد.

 

هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه از سیاست های کلان شرکت توانیر

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های کلان شرکت توانیر در سالهای اخیر هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه در شرکت های توزیع برق بوده است که این موضوع در قالب طرح هما در سال 99 در 24 شرکت توزیع برق ، از جمله شرکت توزیع برق مازندران اجرایی شده است که از مهمترین مزایای این طرح  ارسال سیستمی و خودکار خاموشی‌ها به اکیپ های عملیاتی ، مستند سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه ،تکمیل گزارش رفع خاموشی های فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار توسط اکیپ های عملیاتی بصورت آنلاین ،کاهش تماس‌های بیسیم اپراتوری ، مانیتورینگ لحظه‌ای خودرو‌های اتفاقات بر روی نقشه ،شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه و مشاهده خودرو‌ها بر روی نقشه در تلفن همراه توسط مشترکین می باشد .