انتقاد استاندار مازندران از عملکرد ضعیف مدیران اقتصادی

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: باوجود گذشت پنج ماه از سال جاری، مازندران در زمینه افزایش رشد اقتصادی همچنان عقب است، چاره کار جذب سرمایه‌گذار است، اما برخی مدیران فقط در جلسه حضور پیدا می‌کنند و کار را به شوخی گرفته‌اند، باید گزارش مبنی بر اینکه چند سرمایه‌گذار را فراری داه‌اند را ارائه کنند.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بزرگ‌ترین درسی که عاشورا داد این بود که امام حسین (ع) از جان خود گذشتند تا از یک هویت بزرگ دینی صیانت کرده و از تفکر جریان انقلابی بتوانند دفاع کنند، اظهار کرد: ما هم باید در شرایط فعلی از آموزه‌های عاشورا درس بگیریم.

وی خواستار تقویت روحیه ازخودگذشتگی در بین مدیران و دوری از کارشکنی شد و افزود: متاسفانه کارکردهای عاشورا در بخش اداری ما بسیار کمرنگ است، هر مدیری باید بتواند فرهنگ عاشورایی را در محیط کار خود فعال کند‌.

استاندار مازندران ضمن انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران دستگاههای اقتصادی، صراحتا بیان کرد: مدیرانی که حتی در جلسه شرکت نمی‌کنند و نماینده خودشان را می‌فرستند بدانند در صورت ناکارآمدی برکنار خواهند شد.

جای خالی نظارت صدور مجوز سرمایه‌گذاری

این مسئول همچنین گفت: بارها گفتیم بحث صدور مجوز را نظارت کنید پنجره واحد را رعایت کنید اما عمل نمی‌شود اگر نمی‌خواهید برای مردم کاری انجام بدهید مردم راحت بگویید اگر نه شهامت به خرج بدهید، ایستادگی کنید و کار انجام بدهد.

وی ادامه داد: لازم است مدیران از لاک بی‌خبری بیرون بی‌آیند تا رشد ۸ درصدی استان محقق شود، ورود سرمایه‌گذار به استان و کمک به تولید به‌معنای رشد است وگرنه وقت مردم را نگیرید جلسات را تعطیل کنید بگویید عرضه نداریم کار کنیم.

استاندار مازندران همچنین عنوان کرد: امکانات موجود در استان باید در جهت رفاه مردم به کار گرفته شود ما حق سلفی کردن املاک را نداریم مشکل اصلی ما در استان سرمایه‌گذاری است البته در موضوع بهره‌وری هم مشکلاتی وجود دارد.

راه را برای سرمایه‌گذاران باز کنید فراری ندهید

این مسئول خواستار گزارش کار مستند توسط مدیران اقتصادی استان شد و اذعان داشت: راه مردم را باز کنید وظیفه خودتان را انجام بدهید کدام یک از قوانین ما موانع است، می‌گویند قوانین دست و پای ما را بسته است اصلاحش کنیم به شرطی که اراده در مدیر دستگاه ایجاد شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه مازندران از مواهب الهی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد، گفت: مشکل از بنده و امثال من است کج سلیقگی و سومدیریت‌ها را باید حل کنیم.

هر بار همان آش و همان کاسه

استاندار مازندران همچنین خاطرنشان کرد: مدیران جای اینکه بیایند گزارش و ابتکارات عمل خودرا بگویند همه چی را به شوخی گرفتند، پنج ماه از سال رفته گذشته و در این جلسه همچون جلسه قبل همان آش است و همان کاسه، باید گزارش اینکه چه میزان سرمایه‌گذار فراری داده‌ایم.

این مسئول همچنین گفت: کجای دنیا اماکن ورزشی را با بودجه دولتی درست می‌کنند؟ ما اگر عرصه تسهیل صدور مجوز سرمایه‌گذاران را داشته باشیم و در پیچ و خم ادارات خسته‌شان نکنیم حتی پروژه‌های نیمه‌کاره دولتی را می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

توجه به جذب سرمایه‌گذار در حوزه آب مغفول نماند

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موضوع آب بسیار مهم است، گفت: اینکه ما در حوزه گردشگری مثلا از ۹۰۰ آب‌بندان چه استفاده‌ای کردیم مهم است، احیای ظرفیت‌های آبی و آگاهی‌رسانی به سرمایه‌گذاران همچون موضوع خاک در جهت انجام سرمایه‌گذاری فواید بسیاری دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: با استفاده از نیروهای مجرب میتوان پروژه‌های حوزه آب را اجرا کرد، مدیران حوزه آب گزارش کار در این زمینه را پروژه به پروژه ارائه کرده و حتی میتوانند یک همایش بزرگ برایش تعریف کرد تا شاهد افزایش سرمایه‌گذار خصوصی باشیم.

وی به مشکل برق در مازندران اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های برق‌آبی می‌تواند چاره کار باشد و سهم چند درصدی در رشد اقتصادی استان داشته باشد، هر دستگاهی وظیفه خودش را انجام بدهد و بازرسی‌ها نیز به بررسی علت سرمایهگذاران فراری از استان پرداخته و گزارش را به بنده ارائه بدهند.

بهره‌وری انقلاب ایجاد می‌کند

استاندار مازندران تاکید کرد: در جلسات کارگروه رشد رییس و دبیرکارگروه به‌همراه فرمانداران شرکت کرده و گزارش عینی ارائه کنند از کلی‌گویی نیز پرهیز شود.

این مسئول همچنین گفت: بیشتر مواقع در اجرا و نظارت برنامه‌ها در استان شاهد ضعف هستیم، سازمان مدیریت میتواند با اعمال قوانین در این بخش کمک کند.

وی همچنین گفت: اگر بهره‌وری در امر کشاورزی یا گردشگری و صنعت اتفاق بیافتد شاهد انقلابی در این بخش خواهیم بود، چراغ تحول در بخش صنایع باید روشن شود‌، مدیران به‌جای گذراندن روزمرگی و حفظ وضعیت موجود باید تحول ایجاد کنند، چرخ رشد اقتصادی استان زمانی به حرکت درمی‌آید که دنده‌ها به‌جا و به‌موقع حرکت کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه میدان اصلی کارزار دست فرمانداران است، تاکید کرد: این فرمانداران هستند که میتوانند به ما گرا بدهند که کدام دستگاه در شهرستان خوب و کدام ضعیف عمل می‌کند، اگر فرمانداران موضوع رشد اقتصادی را جدی بگیرند تمام دستگاه‌ها فعال خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: ما در مسیر رشد راهی به‌جز ایجاد اراده در مدیران در جهت رشد اقتصادی نداریم با عادی انگاری کاری انجام نمی‌شود، راه برطرف کردن بن بست‌ها شروع کاری باانگیزه است، اما من از برخی از مدیران گله‌مند هستم چرا که زیرمجموعه‌ها بلاتکلیف هستند، ما تذکر می‌دهیم ولی گوش کسی بدهکار نیست.

این مسئول در پایان خواستار ذکر نام دستگاه‌هایی که نیاز به تلاش بیشتر در جهت افزایش رشد اقتصادی هستند شد و اذعان داشت: نقش دستگاه‌های ضعیف بررسی خواهد شد، دستگاه‌های تلاشگر هم باید تشویق شوند تا تفاوتشان مشخص باشد، ما به‌دنبال ارتقای مدیریت‌ها هستیم که لازمه آن تحول‌خواهی است، در سیستم مدیریتی استان متاسفانه مدیران کارآمد و ناکارآمد با هم یکسان هستند که صحیح نیست، باید مشخص شوند مردم هم بدانند‌.