‏400 سالمند آملی کارت منزلت دریافت کردند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل از اعطای کارت منزلت به 400 سالمند این شهرستان خبرداد. به گزارش حرف، کبری اسفندیاریان در مراسم رونمایی از کارت منزلت سالمندان شهرستان آمل که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد با اشاره به اینکه به اندازه 10درصد جمعیت چهار هزار نفره سالمندان شهرستان آمل کارت منزلت تدارک […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل از اعطای کارت منزلت به 400 سالمند این شهرستان خبرداد.

به گزارش حرف، کبری اسفندیاریان در مراسم رونمایی از کارت منزلت سالمندان شهرستان آمل که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد با اشاره به اینکه به اندازه 10درصد جمعیت چهار هزار نفره سالمندان شهرستان آمل کارت منزلت تدارک دیده شده است، بیان کرد: این کارت با همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط شهرستان، دارای خدمات خوبی برای سالمندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شورای سالمندان شهرستان تاکنون اقدامات موثری انجام داده است اما مهمترین نیاز سالمندان دیده شدن و پذیرش تجربه آنان پس از دوران بازنشستگی است، تصریح کرد: افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان از خواست هایی که به نظر می رسد چندان پر هزینه نباشد زیرا بازنشستگان می توانند در کنار نیروی جوانی به عنوان پشتوانه در فعالیت های اجتماعی در کنار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه می توان تنهاه با توجه کردن به حضور سالمندان و بازنشستگان در جامعه این قشر را از دوری گزینی و افسردگی نجات داد، بیان کرد: همین اندک توجه نیز می تواند بسیاری از سالمندان، را از گوشه نشینی خارج کرده و امید به زندگی را در آنها زنده کند.

اسفندیاری خواستار مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی در توجه به سالمندان شد و بیان کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است که می تواند آغازی برای دست یافتن به جایگاه واقعی سالمندان شهرستان آمل باشد.

ایستگاه رایگان تست قند خون، با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان، تب سنجی توزیع بروشور سالمندی در راستای آگاه سازی جامعه و توزیع ماسک رایگان از دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی شهرستان آمل به سالمندان و فرزانگان آملی بود.