۷۰۰ هزار حقوق بگیر در آمریکا بیکار شدند

وزارت کار آمریکا اعلام کرد لیست حقوق بگیران در این کشور در ماه مارس 701 هزار نفر کاهش یافته است. اقتصاددان‌ها می‌گویند آمار واقعی بیشتر از این پیش بینی است و شرایط بدتری در راه است.  نرخ بیکاری تا 4.4 درصد افزایش یافته که بیشتر از 3.5 درصد ماه فوریه است. این اولین بار از […]

وزارت کار آمریکا اعلام کرد لیست حقوق بگیران در این کشور در ماه مارس 701 هزار نفر کاهش یافته است. اقتصاددان‌ها می‌گویند آمار واقعی بیشتر از این پیش بینی است و شرایط بدتری در راه است.

 نرخ بیکاری تا 4.4 درصد افزایش یافته که بیشتر از 3.5 درصد ماه فوریه است. این اولین بار از سپتامبر 2010 است که لیست حقوق بگیران در آمریکا پایین می آید.

 اقتصاددان ها قبلا پیش‌بینی کرده بودند فهرست حقوق بگیران حداقل 10 هزار نفر کاهش یابد و نرخ بیکاری به 3.7 درصد برسد. در این بین، عموما پیش‌بینی می‌شود 100 هزار شغل در آمریکا از بین برود و برخی انتظار دارند این رقم به یک میلیون شغل برسد.

این اطلاعات نشان دهنده شرایط بازار کار در ماه مارس است و در اواسط ماه گذشته میلادی جمع آوری شده یعنی قبل از اینکه اعلام شود آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد و حتی قبل از این که کسب و کارهای بزرگ بسیاری از کارکنان خود را به خاطر این بحران سلامتی اخراج کنند.

این حقیقت که فقط طی دو هفته گذشته حدود 10 میلیون نفر درخواست مزایای بیکاری در آمریکا داده اند، نشان می دهد ارقام ماه مارس چندان قابل اطمینان نیستند بنابراین برخی تحلیلگران هشدار داده اند برای درک عمق فاجعه باید منتظر آمار ماه آوریل باشیم.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا جمعه بعد از ظهر در آمریکا 245 هزار نفر بود در حالی که آمار جهانی ابتلا به این ویروس بیش از یک میلیون نفر است.