۶۰ درصد اعتبار صندوق توسعه ملی غرب مازندران به کلاردشت اختصاص یافت

رئیس ادارهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت گفت: امسال ۱۴ میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی برای حوزهٔ منابع طبیعی غرب مازندران در نظر گرفته شد که هشت میلیارد تومان، یعنی نزدیک به ۶۰ درصد آن به حوزهٔ منابع طبیعی کلاردشت اختصاص یافت. به گزارش حرف، وحید مشایخ در نشست دست‌اندرکاران حوزهٔ منابع طبیعی […]

4
رئیس ادارهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت گفت: امسال ۱۴ میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی برای حوزهٔ منابع طبیعی غرب مازندران در نظر گرفته شد که هشت میلیارد تومان، یعنی نزدیک به ۶۰ درصد آن به حوزهٔ منابع طبیعی کلاردشت اختصاص یافت.
به گزارش حرف، وحید مشایخ در نشست دست‌اندرکاران حوزهٔ منابع طبیعی شهرستان کلاردشت، ویژهٔ صندوق توسعهٔ ملی، که در ادارهٔ منابع طبیعی کلاردشت برگزار شد افزود: از همهٔ ادارات شهرستان می‌خواهیم ما را در استفادهٔ بهینه از این اعتبار یاری کنند.
وی تأکید کرد: هدف اصلی از تخصیص این اعتبار، احداث پروژه‌های تثبیت خاک و جلوگیری از سیل است که با اقداماتی همچون ساخت بند، کپه‌کاری، جنگل‌کاری انجام می‌شود.
مشایخ بیان کرد: آنچه اکنون در حال انجامش هستیم و بخشی از آن نیز تمام شده، شامل ساخت ۱۴ هزار مترمکعب بند سنگی – ملاطی و 4500 مترمکعب بند تورسنگی است.
رئیس ادارهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت تأکید کرد: همچنین ۴۰ هکتار کپه‌کاری برای غنی‌سازی مراتع و ۱۵ هکتار جنگل‌کاری و نصب ۶۰۰ نشانهٔ ارتفاعی در مجل و رودبارک انجام شده و یا در حال انجام است.
رئیس ادارهٔ آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی نیز گفت: 90 درصد عرصه ما کوهستانی و پرشیب است و 75 درصد شیب بالای 25 درصد دارد.محسن پورداوودی اظهار داشت: شیب بالای 25 درصد یعنی نبود پوشش گیاهی کافی و افزایش فرسایش خاک.وی تصریح کرد: مشکلات دیگر ما افزایش جمعیت و وجود یخچال‌های طبیعی تخت سلیمان است که جدا از ارزش‌هایی که دارد زمینه‌ساز سیل می‌شود؛ همچنین چرای دام در خارج از فصل نیز از دیگر معضلات به شمار می‌رود.پورداوودی یادآور شد: هدف ما در اداره آموزش و ترویج این است که مردم را به پای کار بیاوریم و شعار سازمان جنگل‌ها نیز «منابع طبیعی با مردم برای مردم» است؛ بنابراین باید منافع مردم نیز تأمین شود.
شهردارکلاردشت نیز در این نشست گفت: باید اقداماتی انجام شود تا از تکرار سیل و شرمندگی در برابر مردم جلوگیری شود.نجم‌الدین پورعلی افزود: شهرداری حاضر است در تأمین تجهیزات لازم و مطالعات شهری هر کمکی که نیاز باشد عرضه کند تا پروژه‌ها به‌خوبی اجرا شود.
وی بیان کرد: 382 هکتار از حوزهٔ شهری ما در مسیر رودخانه است و حتی سازه‌هایی داریم که چسبیده به رودخانه و در معرض خطر سیل است که باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.