۵۰ درصد حملات قلبی خاموش هستند

طبق یافته های یک تحقیق جدید، در حدود نیمی از حملات قلبی خاموش بوده و فاقد علائم معمول نظیر دردسینه، تنگی نفس و عرق سرد هستند. محققان دانشکده پزشکی ویک فورست در کارولینای شمالی با مطالعه حدود ۹۵۰۰ شرکت کننده در مطالعه دریافتند ۴۵ درصد تمامی حملات قلبی خاموش هستند. به گفته محققان، همین علائم […]

طبق یافته های یک تحقیق جدید، در حدود نیمی از حملات قلبی خاموش بوده و فاقد علائم معمول نظیر دردسینه، تنگی نفس و عرق سرد هستند.

محققان دانشکده پزشکی ویک فورست در کارولینای شمالی با مطالعه حدود ۹۵۰۰ شرکت کننده در مطالعه دریافتند ۴۵ درصد تمامی حملات قلبی خاموش هستند. به گفته محققان، همین علائم خاموش قلبی احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را سه برابر می کند.

حملات قلبی موجب کاهش یا توقف جریان خون به ماهیچه قلبی می شود. از آنجائیکه غالبا حمله قلبی بدون تشخیص باقی می ماند، افراد برای پیشگیری از حمله قلبی بعدی یا حتی مرگ تحت درمان های موردنیاز قرار نمی گیرند.

به گزارش مهر، علائم حمله قلبی خاموش به قدری خفیف هستند که به ندرت مورد توجه قرار می گیرند و اکثر اوقات به طور تصادفی تشخیص داده می شوند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد اگرچه حملات قلبی خاموش در بین مردان رایج تر است، اما در بین زنان و شاید افراد سیاهپوست مرگبارتر باشد.