۳۸ دستگاه بیت کوین در ساری کشف شد

 فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین و متعلقان آن به ارزش سه میلیارد ریال در ساری خبر داد. سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های […]

 فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین و متعلقان آن به ارزش سه میلیارد ریال در ساری خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های انتظامی استان در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این طرح، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی در شهرستان ساری شدند.

سردار میر فیضی، تصریح کرد: مأموران با هماهنگی قضائی، فردی که با خریداری دستگاه‌های “بیت کوین” به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور بود را شناسایی و حین انتقال این تجهیزات در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۳۸ دستگاه بیت کوین به همراه ۴۵ دستگاه منبع تغذیه دریکی از شرکت‌های باربری متعلق به متهم خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف‌شده بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی، تأکید مقام معظم رهبری در شعار سال بر رونق تولید را فرصت مغتنمی برای پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرائم اقتصادی گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری داخلی است.

به گزارش مهر، وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.