یک‌ بام و دو‌هوای ارشاد مازندران در توزیع آگهی‌ها

تصمیم‌های متناقض و پی‌در پی اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی مازندران در نحوه توزیع اگهی‌ها اهالی رسانه را سردرگم کرده است. به گزارش حرف، از هنگامی که ارشاد مازندران در پی توزیع اگهی‌های ثبتی و دولتی برآمده نشریات شاهد تغییر مکرر دستورالعمل‌ها هستند. عباس زارع از هنگامی که معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد بود تقریبا […]

تصمیم‌های متناقض و پی‌در پی اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی مازندران در نحوه توزیع اگهی‌ها اهالی رسانه را سردرگم کرده است.
به گزارش حرف، از هنگامی که ارشاد مازندران در پی توزیع اگهی‌های ثبتی و دولتی برآمده نشریات شاهد تغییر مکرر دستورالعمل‌ها هستند. عباس زارع از هنگامی که معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد بود تقریبا سالی یک بار نحوه توزیع اگهی‌های ثبتی را تغییر داده و اکنون که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان است این رویه بی‌ثباتی همچنان ادامه دارد.
اردیبهشت سال‌جاری بود که ارشاد مازندران مجددا تصمیم به تغییر نحوه توزیع آگهی‌های ثبتی کرد و دستورالعملی را به نشریات فرستاد. چند هفته نگذشته بود، بند مربوط به الزام داشتن خبرنگار برای دریافت آگهی شهرستان حذف شد و نحوه چاپ و ارسال آگهی طور دیگری رقم خورد. هنوز سه ماه از این ماجرا نگذشته که خانه مطبوعات در کانال تلگرامی خود خبری منتشر کرده که ” با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران مقرر شد آگهی‌های حوزه شهرستانها به رسانه هایی که در آن شهرستان نماینده دارند ارایه شود”. مجددا داستان عوض شده و نشریات دوباره باید اسامی خبرنگاران را به خانه مطبوعات ارسال کنند!
بند دیگر نیز که پرداخت هزینه آگهی ها در پایان هر ماه بود نیز اجرایی نشد. اکنون که وارد آبان ماه شده‌ایم هزینه‌ چاپ‌ آگهی‌های مرداد به حساب نشریات واریز نشده است. این بی‌برنامگی در حالی اتفاق افتاده است که هزینه ملزومات چاپ روز به روز در حال افزایش هست و با درآمد مرداد نمی توان نیاز چاپ آبان را تامین کرد!
بی‌ثباتی در تصمیم‌های ارشاد مازندران شبیه به بی‌ثباتی نرخ ارز شده است و نشریات سردرگم که هر روز شاهد یک تصمیم جدیدی هستند!