یزدانی:مسئولان به معیشت قهرمانان توجه کنند

  حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک درباره وضعیت معیشتی قهرمانان و قول خانه ای که پس از طلای المپیک داده شده بود، گفت: پس از بازیهای المپیک سازمان مسکن و شهرسازی قول خانه داده بود که پس از مدتی به اندازه 120 میلیون تومان بن برای خرید خانه داده شد. سپس قرار […]

 

حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک درباره وضعیت معیشتی قهرمانان و قول خانه ای که پس از طلای المپیک داده شده بود، گفت: پس از بازیهای المپیک سازمان مسکن و شهرسازی قول خانه داده بود که پس از مدتی به اندازه 120 میلیون تومان بن برای خرید خانه داده شد. سپس قرار شد در مسکن مهر شهر پرند این خانه را بدهند. بعد هم که پی گیری کردیم گفتند شما باید زمین 300 میلیونی بخرید و بعد 120 میلیون تومان بن را از آن کم خواهیم کرد. در واقع من نه تنها چیزی نگرفته بودم بلکه باید یک چیزی حدود 180 میلیون تومان هم دستی به عزیزان می دادم. در واقع خبری از پاداش خانه نبود.قهرمان المپیک ادامه داد: من بچه روستا هستم و به روستازاده بودنم افتخار می کنم. من در حال حاضر در خانه پدری و در کنار خانواده زندگی می کنم. اما مردم به دیدن ما می آیند و از قهرمانانشان انتظار دارند. ما هم باید چیزی در دست و بال خود داشته باشیم تا از مهمانان و افرادی که سمت ما می آیند پذیرایی کنیم.او همچنین گفت:‌ ورزشکاران از جان خود مایه می گذارند و سختی های زیادی را می کشند. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش نگاه ویژه ای به قهرمانان داشته باشند و باعث دلگرمی آنها شوند تا با روحیه بالاتری ورزش خود را ادامه دهند. به گزارش مازندلیگ،  یزدانی در ادامه گفت: تا جایی که توان دارم برای کشورم کشتی خواهم گرفت و سعی خواهم کرد پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم. اگر وزنم بالا نرود در همین وزن 86 کیلوگرم خواهم ماند و فعلا تصمیمی برای کشتی گرفتن در وزن بالاتر ندارم.

همچنین محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش در رابطه با پاداش قهرمانان، وضعیت معیشتی آنها و انتقاداتی که در این باره وجود دارد، اظهار کرد: باید به معیشت قهرمانان و کسانی که عمر و زندگی خود را برای عزت و غرور ملی گذاشته اند و حتی در این راه حتی سلامتی خود را نیز به خطر می اندازند رسیدگی کرد و در این باره شکی وجود ندارد. در این راه دولت و مجلس باید کمک کنند تا قوانینی وضع کنیم تا تمامی دستگاه ها خصوصا وزارت ورزش در این حوزه مسئولیت داشته باشند. در این زمینه ما نمی توانیم برخورد سلیقه ای داشته باشیم. در این زمینه آئین نامه ای از قبل مشخص شده که طبق آن هر ساله قهرمانان بر اساس مسابقه و رده سنی جوایزی دریافت می کنند که چیزی حدود 30 میلیارد تومان هر ساله جوایزی به ورزشکاران داده می شود. از سوی دیگر خود مسئولان محلی و استانی هم قولها و جوایزی می دهند. البته این آئین نامه نیاز به بازنگری دارد چرا که بعضی مسابقات در این آئین نامه دیده نشده اند و کادر فنی و ورزشکاران گله مندی هایی دارند. یکی از کارهای ما که با تاکید آقای سلطانی فر در وزارتخانه در حال انجام هستیم بازنگری همین موضوع است تا جوایز در خور شان ورزشکاران باشد. البته ارزش و اعتبار قهرمانان ما خیلی بیشتر از این جوایز است چرا که شور و شعف بزرگی را به جامعه هدیه می کنند.داورزنی ادامه داد: قسمتی از موضوع جوایز قهرمانان در اختیار وزارت ورزش است اما بخشی از آن باید در هیئت دولت مطرح شود و بخشی هم باید به مجلس برود تا بتوانیم بازنگری داشته باشیم و انتظارات قهرمانان ملی را برآورده کنیم و در خور شان ورزشکاران باشند.