گشایش دبیرخانه بنیاد نیما یوشیج در نور

دبیرخانه بنیاد نیما یوشیج در استان مازندران آغاز به کارکرد. با حضور مسئولان شهرستان،هنرمندان و اهالی شعرو ادب نور ،دبیرخانه بنیاد نیما یوشیج در مجتمع فرهنگی پیامبراعظم (ص) نور گشایش یافت. در مراسم افتتاحیه دبیرخانه بنیاد نیما، نماینده شهرستانهای نور ومحمودآباددر مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نور دارای ویزگی ها و جاذبه های منحصر به […]

39527

دبیرخانه بنیاد نیما یوشیج در استان مازندران آغاز به کارکرد.

با حضور مسئولان شهرستان،هنرمندان و اهالی شعرو ادب نور ،دبیرخانه بنیاد نیما یوشیج در مجتمع فرهنگی پیامبراعظم (ص) نور گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه دبیرخانه بنیاد نیما، نماینده شهرستانهای نور ومحمودآباددر مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نور دارای ویزگی ها و جاذبه های منحصر به فردی نظیر بهره مندی از شخصیت های بزرگی چون نیما یوشیج است و بنیاد نیما می تواندنقش ارزنده ای در معرفی این شاعر بزرگ ایفا کند.

“علی اسماعیلی” افزود: باید از تجربه سایر بنیادها که در سطح جهان و ایران فعالیت می کننداستفاده کرد تا بتوانیم بنیاد نیما را بصورت گسترده مطرح کنیم.

در ادامه نشست فرماندار شهرستان نور نیز گفت: نیما در زمان خودش شناخته شده نبود،اما اکنون مردم باید با آثار ، اندیشه  و اخلاق نیما آشنایی بیشتری پیدا کنند.

“علی شادمان ” افزود: این بنیاد می تواند نیما را بهتر به جهان و ایران معرفی و زمینه رونق شعر و ادبیات شهرستان، استان و حتی کشور را فراهم کند.

در بخش دیگری از این نشست “افشین علاء “از شعرای برجسته کشور در سخنانی گفت: ابعاد وجودی آثار نیما آنقدر وسیع است که می تواند همه را جهت شناساندن این شخصیت پرآوازه بسیج کند.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند تاسیس اولیه بنیاد نیما در شهرستان نور افزود: چنین حرکت فرهنگی در واقع هویت بخشیدن به شهرستان نور است. شهری که از شخصیت های بزرگی چون شیخ فضل الله نوری، علامه محدث نوری، نیمایوشیج نوری و غیره برخوردار است باید به پایخت فرهنگی ایران مبدل شود.

“علاء  “در ادامه افزود: بنیاد نیما با رویکرد فرهنگی فعالیت ها و برنامه های مرتبط با نیما را ساماندهی و نظم خواهد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان نور، نیز گفت:ب نیاد نیما با هدف شناخت شخصیت علمی و اخلاقی و ادبی این شاعر پرآوازه ایران برای اولین بار در سطح کشور تاسیس و آغاز بکار کرده است.

“داود فلاح “اظهار داشت: امیدارم با حمایت های بی دریغ نماینده،فرماندار در آینده نزدیک ساختمان بنیاد نیما تاسیس شود، اما برای شروع کار، دفتر موقت بنیاد نیما در محل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان نور افتتاح شد تا پیگیر اهداف بنیاد باشیم.