گزارش حرف از نتایج انتخابات دوم اسفند در مازندران؛ از ترکیب جدید تا تغییر بزرگ ‏

گروه سیاسی | انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران با خلق یک تغییر بزرگ همراه بود. مردم مازندران به نانواکناری، شاعری، یوسف نژاد و شریعت نژاد باقی مانده از نمایندگان دیگر رد صلاحیت شده در دوم اسفند رای منفی دادند. دامادی، یوسفیان غائبان بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران بودند. […]

گروه سیاسی | انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران با خلق یک تغییر بزرگ همراه بود. مردم مازندران به نانواکناری، شاعری، یوسف نژاد و شریعت نژاد باقی مانده از نمایندگان دیگر رد صلاحیت شده در دوم اسفند رای منفی دادند. دامادی، یوسفیان غائبان بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران بودند. اسماعیلی در دقایق آخر رد صلاحیت شد، نیازآذری و شاعری رای نیاوردند و شریعت نژاد نیز به سرنوشت دیگر نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی دچار شد.

با پایان یافتن شمارش آرا در سحرگاه سوم اسفندماه، ترکیب مجلس یازدهم در مازندران مشخص شده است.

اولین کاندیدایی که نماینده شد

سید شمس الدین حسینی با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد انتخاب شد.

فرمانداری ویژه تنکابن به عنوان مرکز حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد در اجرای ماده ۲۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۷۲ آئین نامه اجرایی با انتشار اطلاعیه ای نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را منتشر کرد.

بر این اساس جمع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد ۸۷ هزار و ۵۷۳ رای بوده است که به این ترتیب سید شمس الدین حسینی با کسب ۴۴ هزار و ۹۷۳ را به عنوان نماینده این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

علی شمس با کسب ۱۴ هزار و ۲۷ رای به عنوان نفر دوم و و شمس الله شریعت نژاده هم با کسب هشت هزار و ۶۲۳ رای در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

حوزه انتخابیه شهرستان های تنکابن ، عباس اباد و رامسر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. شمس الله شریعت نژاد نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس دهم است.

در تعجب نبودن رضیان

کیوان مرادیان و کمال علیپور به عنوان منتخبان مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم انتخاب شدند.

فرماندار قائمشهر به عنوان رییس حوزه انتخابیه روز شنبه به خبرنگار ایرنا  گفت که طبق جمع بندی آرای ماخوذه ، کیوان مرادیان با ۶۱ هزار و ۸۵۰ رای و با کسب بیشترین آراء به عنوان منتخب اول مردم این حوزه انتخابیه به مجلس یازدهم راه یافت .

یحیی یوسف پور بیان افزود: کمال علیپور خنکداری هم با ۵۷ هزار و ۴۷۶ به عنوان منتخب دوم رای دهندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ شناخته شد و کرسی دوم این منطقه را از آن خود کرد.

عبدالله رضیان، رمضانعلی ملک، میرنبی موسوی طارسی، محمد فروزان، جمشیدی، پورحاجی، در آینده، طالبی جوجاده، نواب ساداتی سیدمله، کیوان رمضانی و یحیی رجبی دیگر نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر بودند که با هم به رقابت پرداختند.

حوزه انتخابیه شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۲ کرسی برای مجلس دارد . علی ادیانی راد و عبدالله رضیان نمایندگان این حوزه انتخابیه در مجلس دهم هستند.

رای آوری پس از 4 دوره کاندیداتوری

رضا حاجی پور با کسب بیشترین آرای جمع آوری شده به عنوان نماینده مردم آمل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه آمل روز شنبه  اعلام کرد: رضا حاجی پور با کسب ۵۷ هزار ۹۵۱ رأی توانست بیشترین آرا شهروندان آملی را به خود اختصاص دهد.

سید جعفر رسولی گفت:  پس از حاجی پور،حسین جوادی با  ۱۷ هزار و۸۷۰ رأی و حسین قربانی با ۱۳ هزارو ۳۶۷ رأی، بیش ترین آرای مردم را کسب کردند .

وی افزود: در مجموع ۲۹۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در آمل بودند که  ۱۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر معادل  بیش از ۳۷ درصد  در انتخابات مشارکت داشتند.

حسین صائمی،علی محمدغلامرضا زاده،قاسم روح الله زاده اندواری،رستم حسن نژاد، مجید اصغرزاده ، حمید توکلائی،سید احمدعلی حسینی، محمد معتقد لاریجانی و حمید بهشتی دیگر نامزدهای انتخاباتی شهرستان آمل برای مجلس یازدهم بودند.

آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ شهر و پنج بخش حوزه انتخابیه شهرستان آمل با ۳۵۳ صندوق جمع آوری شد.شهرستان آمل با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است و منتخب فعلی مردم این شهرستان پس از  4 دوره کاندیداتوری این بار به مجلس راه یافت.

فرزانه برنده رقابت تنگاتنگ

ولی الله فرزانه با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های نور و محمود آباد در مجلس یازدهم انتخاب شد.

فرماندار شهرستان نور نیز گفت:‌ مجموع آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه ۹۶ هزار و ۹۵۹ رای بوده است.

علی شادمان افزود: پس از اتمام شمارش آرای جمع آوری شده ولی الله فرزانه با ۳۵ هزار و ۳۴۷ رای، بیشترین آرای مردم این حوزه را کسب کرد و به عنوان نماینده این حوزه انتخاب شد.

وی گفت : همچنین عبدالوحید فیاضی با ۳۴ هزار و ۸۴۹ رای و صدرالدین متولی نیز با ۱۳ هزار و ۱۱۲ نفر نفرات بعدی این دوره از انتخابات شدند.

فرماندار نور،  میزان مشارکت مردم منطقه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد.

شهرستان نور و  محمود آباد یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و فرمانداری شهرستان نور مرکز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستانهای نور و محمود آباد است.

در حوزه انتخابیه شهرستان های نور و محمود ۹ نامزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند.

در حال حاضر علی اسماعیلی کرسی حوزه انتخابیه نور و محمودآباد را در مجلس دهم در اختیار دارد.

شاخص ترین اصلاح طلب مجلس یازدهم مازندران

محمدعلی محسنی بندپی با کسب بیشترین آرای ماخوذه منتخب مردم حوزه انتخابیه نوشهر ، چالوس و کلاردشت برای در اختیار گرفتن کرسی مجلس یازدهم شد.

فرماندار شهرستان نوشهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :‌ با اتمام شمارش آرای شرکت کنندگان در این حوزه انتخابیه محمدعلی محسنی بندپی با ۲۴ هزار و ۹۲ رای، بیشترین میزان آرای مردم  را کسب کرد و اسحاق صلاحی کجور با ۲۱ هزار و ۳۰۶ رای و قاسم احمدی نماینده فعلی نیز با ۱۶ هزار و ۷۴ در مکان بعدی قرار گرفتند.

عبدالصمد صفرنژاد افزود:‌ مجموع آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه ۸۸ هزار و ۵۴۹ رای بوده است.

محمدعلی محسنی بندپی متولد ۱۳۴۵، دارای مدرک دکتری تخصصی فیزیوتراپی از انگلستان و هم اکنون رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران می باشد.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴ نامزد تائید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در حوزه انتخابیه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت با یکدیگر رقابت کردند.

شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و فرمانداری شهرستان نوشهر نیز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه چالوس و کلاردشت و نوشهر انتخاب شده است .

در حال حاضر قاسم احمدی لاشکی کرسی این حوزه انتخابیه را در مجلس دهم در اختیار دارد.

شکست سنگین نانواکناری

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار  روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: علی اصغر باقر زاده  با ۳۰ هزار و ۴۳۰ رای ، بیشترین آرای جمع آوری شده در این حوزه را کسب کرد.

اسماعیل حسن زاده افزود:  پس از باقر زاده ولی الله نانواکناری  با کسب ۱۷ هزار و ۶۰۳ رای بیش ترین آرای مردم را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه جمع آرای مأخوذه در این حوزه انتخابیه ۶۴ هزار و ۲۹ رای بوده است افزود:  تعداد افراد واجد شرایط در این حوزه انتخابیه ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است  و بیش از ۴۴ درصد از واجدین شرایط در این انتخابات مشارکت کردند.

موسی فرهادی، محمدرضا نادری،سمانه ذبیحی ،محمد سلیمانی ورکی ،ابوالقاسم گرجی مهلبانی و عباس احمد نتاج کاسگری  دیگر نامزدهای انتخاباتی  دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار  برای مجلس یازدهم بودند.

آرای یازدهمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی ۲ شهرستان فریدونکنار و بابلسر در  ۲۳۸ صندوق اخذ رای  جمع آوری شد.شهرستان های بابلسر و فریدونکنار دارای  یک کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند. ولی الله نانواکناری نماینده مردم این منطقه در مجلس دهم است.

برندگان بابلی

علی کریمی فیروزجایی و مهدی سعادتی با کسب بیشترین آرای جمع آوری شده در بابل ، منتخبان این حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بابل روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که علی کریمی فیروزجایی با کسب ۵۳ هزار و ۶۶۶ رای  و مهدی سعادتی با ۵۱ هزار و ۸۲ رای بیشترین آرای جمع آوری شده در این حوزه انتخابیه را کسب کردند.

قربانعلی ولی زاده بورا افزود: در مجموع ۳۹۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در بابل بودند که حدود ۴۹ درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: آن چیزی که از زمان آغاز فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بابل دغدغه داشتیم  قانون مداری و اخلاق مداری بود که برگزارکنندگان این انتخابات این اصل را به وقت رعایت کردند. شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای 6 بخش و هفت شهر است..

شاعری هم به دیگر نمایندگان پیوست

رییس ستاد مرکزی انتخابات بهشهر، نکا و گلوگاه گفت که غلامرضا شریعتی انداراتی پس از شمارش آرای جمع آوری شده در این حوزه انتخابیه ، بیشترین رای شرکت کنندگان را کسب کرد و منتخب مجلس یازدهم شد.

هادی خنجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۲۳هزار و ۹۷۵ رای در این حوزه انتخابیه جمع آوری شد که آقای شریعتی با کسب ۵۷ هزار و ۹۴۵ رای ، گزینه نخست رای دهندگان شد.

وی افزود: علی محمد شاعری هم با کسب ۲۸ هزار و ۸۵۹ رای دوم شد.