گزارش حرف از جلسه شورای اداری استان؛ سرمایه گذاری در ورزش مازندران؛ از پهلوانی تا نشاط اجتماعی

الناز پاک نیا | سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری حاضر شد و از تعدادی از ورزشکاران مازندرانی تجلیل کرد‌. در این جلسه از معین نویدبخش ورزش کبدی مدال آسیایی، احسان موسب نژاد ورزش نابینایان مدال آسیایی، نقره پارااسیایی محمد رضا خیرالله زاده نقره پارااسیایی، […]

الناز پاک نیا | سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری حاضر شد و از تعدادی از ورزشکاران مازندرانی تجلیل کرد‌. در این جلسه از معین نویدبخش ورزش کبدی مدال آسیایی، احسان موسب نژاد ورزش نابینایان مدال آسیایی، نقره پارااسیایی محمد رضا خیرالله زاده نقره پارااسیایی، پدر نوشاد عالمیان. ورزشکار جوانمرد آرین غلامی که پدرش جایزه وی را دریافت کرد؛ تجلیل کرد‌. حجت الاسلام لایینی نماینده ولی فقیه در استان نیز با تاکید بر رعایت اخلاق در مدیریت به بیان فرازهایی از بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق در مدیریت از لازمه های مدیریت روز است. وی همچنین با قدردانی از همکاری مردم در توجه به شرایط کشور گفت:مطالبات نمایندگان مردم در جلسات مشترک بررسی و پیگیری خواهد شد.

تلاش برای افزایش سرانه ورزش مازندران

حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه  در سال منتهی به المپیک تشکیل جلسه برای پشتیبانی از ورزشکاران استان تدبیر شده است، با اعلام آخرین وضعیت زیرساخت های ورزشی استان، تصریح کرد: در حوزه زیر ساخت ها در دولت تدبیر ارتقای سرانه ورزش استان مازندران پیش بینی شده است، امروز سرانه ورزش استان ۱.۲ مترمربع است و برنامه ریزی شده است تا سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱.۵ مترمربع برسد؛ همچنین در سفر استانی رهبری به مازندران توجه و عنایت ایشان به استان درخور اهمیت بوده است به ویژه  هدیه رهبری در نوشهر تحقق یافته است و استادیوم شهرستان نور نیز به زودی به بهره برداری می رسد، ورزشگاه وطنی قایم شهر با حمایت همه مسئولان استان تحویل جامعه ورزش شده و نساجی امردز لیگ برتر را در شهر خود میزبانی می کند. در آمل و بابل نیز استادیوم های معتبری ساخته شده  است و بهره برداری آنها شرایط خوبی در حوزه ورزش استان ایجاد خواهد کرد.

نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های ورزشی

وی با بیان اینکه ورزشگاه شهید متقی ساری با همکاری شهرداری کلنگ زنی و توسط سازمان بسیج تکمیل می شود و تلاش می کنیم همه پروژه های نیمه کاره استان تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، عنوان کرد:  ۸۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پروژه های نیمه کاره استان به بهره برداری برسد، در شرایط فعلی مازندران چهارمین استان کشور در بخش سرانه ورزشی است و با توجه به علاقه مندی مازندرانی ها به حوزه ورزش هنوز کمبودهایی وجود دارد که با حمایت همه مسولان استان و کشور این میزان ارتقا خواهد یافت. همچنین مازندران در ورزش قهرمانی اولین استان در کشور است و از امیدهای المپیک کشور در همه دوره ها به شمار می رود‌. در مازندران

۵۲ هیات ورزشی با ۸۰۰ هیات شهرستانی و  ۱۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند،  در المپیک ریو و لندن سهم مازندران ویژه بود و یک سوم مدال های ایران توسط مازندرانی ها در المپیک ریو کسب شد‌. جهت گیری برای المپیک توکیو  نیز توسط ورزشکاران مازندرانی آغاز شده و از کمیته ملی المپیک انتظار داریم از ناحقی ها در شورای فنی فدراسیون ها در حق ورزشکاران مازندرانی جلوگیری شود.

حسین زادگان با تاکیدبر اینکه تقاضا داریم شعبه استانی کمیته ملی المپیک در استان مازندران ایجاد و  پایگاه قهرمانی استان به چهار رشته افزایش یابد، بیان کرد:

همچنین تقاضا داریم کمپ ورزشی المپیک در شمال کشور در مازندران ایجاد شود که مطمئنا برای ارتقای ورزش قهرمانی مفید فایده خواهد بود.

ورزش کشور بدون مازندران ابتر است

سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مازندران مهد ورزش  کشور است و در عرصه های آسیایی و المپیک خوش درخشیده است، بیان کرد: بدون مازندران ورزش ایران ابتر است.

وی با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر غرور و هویت ملی عامل نشاط باید باشد، تصریح کرد: ورزش باید از قهرمانی به پهلوانی سوق داده شود و ورزش در بطن اجتماعی حاضر باشد اما نشاط به معنای رضایت از تحولات زیستی یک فرد است و تنها به برگزاری کنسرت های  موسیقی معنا نمی داد.

نشاط مفهوم عام اجتماعی است که یکی از بسترهای آن ورزش است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بیشتری در حوزه ورزش مازندران باید ایجاد شود، عنوان کرد: در بودجه ۹۹ سرانه ورزشی مازندران تقویت شود به طوری که ظرفیت سخت افزاری ورزش در سال های اخیر افزایش یافته و  باید بیش از این سرمایه گذاری در حوزه ورزش مازندران انجام داد‌

وی تاکید کرد: مازندران در المپیک جوانان و جاکارتا و المپیک بعدی خواهند درخشید.

جامعه امروز به وحدت نیاز دارد

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه اهمیت ورزش استان در کشور قابل کتمان نیست، عنوان کرد: برای همه استعدادهایی که در استان است باید ورزش مازندران ارتقا یابد و هرگونه سرمایه گزاری در استان چندین برابر پاسخ خواهد داشت. اقتصاد کشاورزی تیم داری دچار ضعف جدی است که سرمایه گذاران به ورزش را پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه یک کشور با همکاری همگان میسر می شود و  برای نمایندگان ما و مسئولان آنچه اهمیت داشته باشد وحدت است، تصریح کرد: کشوری با اقتصاد نفتی هستیم و سال بعد اولین سالی است که به بودجه نفت وابسته نخواهد بود. افزایش قیمت حامل های انرژی در بودجه تصویب شده بود در جلسه روسای سه قوه هم بررسی شد، کشوری که میلیون ها بشکه نفت می فروشد وضعیت آن نباید اینگونه باشد و حتما کار کارشناسی انجام شده است و نباید برخی اختلاف نظرها به تنش ها دامن بزند.

وی در پاسخ به انتقاد نماینده تنکابن در مجلس تصریح کرد:  پسماند یک اولویت است و با کمک همه در حال رفع شدن است و همه باید کمک کنند. مشکلات پسماند در مناطق مختلف استان به شیوه های مختلف در حال رفع شدن است. بودجه های پسماند استان با کمک همه در مجلس و دولت تصویب شده است و در حال اجرا است.

استاندار مازندران درباره وضعیت استان پس از افزایش نرخ بنزین تصریح کرد: در این زمینه جز استان های سفید بودیم و کشته ای در اعتراضات نداشتیم و این نیز از فرهنگ بالای مردم مازندران است که کمک کردند به مشکل جدی برخورد نکنیم.