گزارش حرف از آخرین وضعیت شیوع مجدد کرونا در مازندران؛ نبض تند کرونا در آمل

آمل-خبرنگار حرف| روند روبه رشد بیماری کرونا در شهرستان آمل به مثابه شرایط قرمز استان مازندران، وضعیت بهداشتی درمانی این شهر را در شرایط بغرنجی قرار داده است. عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در یک ماه اخیر همان گونه که پیش بینی می شد شرایط سرایت این بیماری را تشدید کرده است. به گفته رئیس […]

آمل-خبرنگار حرف|

روند روبه رشد بیماری کرونا در شهرستان آمل به مثابه شرایط قرمز استان مازندران، وضعیت بهداشتی درمانی این شهر را در شرایط بغرنجی قرار داده است.

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در یک ماه اخیر همان گونه که پیش بینی می شد شرایط سرایت این بیماری را تشدید کرده است.

به گفته رئیس شبکه بهداشت آمل، بنابر آخرین گزارش رسمی در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۶۴ بیمار دارای علائم ابتلا به ویروس کووید-۱۹، در مجموع یکهزار و ۸۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

به گفته دکتر اکبری یک سوم بیماران کرونایی مازندران در آمل بستری شده اند و ظرفیت پذیرش بیمارستان های این شهرستان نیز به رو تکمیل است.

تمام بیمارستان‌های آمل مجددا پذیرای حضور بیماران کرونایی شدند

همچنین شبکه بهداشت و درمان آمل نیز در گزارشی اعلام کردده است که باردیگر تمام بیمارستان‌های آمل مجددا پذیرای حضور بیماران کرونایی شدند. به گفته این مرکز پس از فروکش کردن تب کرونا در ماه قبل در تمام بیمارستان‌ها به‌جز بیمارستان امام خمینی که آن هم تعداد بیماران کرونایی آن زیاد نبود، حالا مجددا پس از تکمیل ظرفیت این بیمارستان، بیمارستان‌های شمال، امام رضا(ع) امام علی(ع) و ۱۷ شهریور شروع به پذیرش بیماران کرونایی کردند.

آمار افزایشی تست مثبت کرونا در برخی بیمارستان‌های آمل حکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم دارد.

ابتلای کادر درمانی به کرونا و نیز رئیس بیمارستان امام خمینی مرکز بستری بیماران کرونایی و یکی دیگر از پزشکان حاذق این بیمارستان نشان از شرایط حاد این بیماری در آمل دارد.

ضدعفونی مراکز عرضه موادغذایی و خیابان های شهر آمل هم اگرچه در حال انجام است اما هنوز مراکز تجمعی مانند بازارها و پاساژها تعطیل نشده است. فعالان اجتماعی آمل اگرچه درخواست مسدود شدن محور هراز به عنوان یکی از مهمترین مبادی های ورودی کشور به استان مازندران را دارند اما به نظر می رسد عدم رعایت شرایط بهداشتی و تجمع شهروندان این شهرستان را در شرایط حادی قرار داده است.

گزارش های میدانی خبرنگار حرف حاکیست؛ در 48 ساعت اخیر به دلیل هشدارهای صورت گرفته، تردد در مراکز شهری آمل کاهش یافته و تجمعات مردمی نیز خلوت تر شده است اما رئیس نظام پرستاری آمل در مطلب اینستاگرامی از شرایط وخیم کادر درمانی و پرستاران این شهرستان به دلیل خستگی و ابتلا به بیماری خبرداده است.

ممنوعیت مراسم های عزا و عروسی در آمل

دادستانی آمل روز گذشته از ممنوعیت برگزاری مراسم های عزا و عروسی در شهرها و روستاهای این شهرستان خبرداده است. بنا بر اعلام دادستانی بدین وسیله به اطلاع عموم شهروندان شهرستان آمل و کلیه بخشها و روستاهای تابعه اعلام کرد با توجه به قرمز شدن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان که طی روزهای اخیر به شدت موجب افزایش تعداد بیماران شده است و از آنجا که یکی از عوامل مهم و موثر در این افزایش جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن های پذیرایی و مراسم های خانگی بوده که درصد قابل توجهی از شرکت کنندگان مبتلا به کرونا شده‌اند، نظر به مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع می باشد.

بنابراعلام دادستانی بدیهی است افراد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه های درمان به افراد مبتلا شده، خواهند شد. به مامورین محترم انتظامی دستور داده شده تا از برگزاری هرگونه مجالس جلوگیری و با متخلفین برخورد قانونی و به صورت قاطع برخورد کنند.