گرگ‌هایی در لباس میش

گروه سیاسی : در خبرها آمده بود که بهرام قاسمی سخنگوی قبلی وزارت خارجه و سفیر فعلی ایران در پاریس اعلام کرد که گروهی از پزشکان بدون مرز با هدف کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران با یک پرواز چارتر صبح یکشنبه سوم فروردین از فرانسه عازم ایران خواهند شد.  انتشار این خبر  در […]

گروه سیاسی : در خبرها آمده بود که بهرام قاسمی سخنگوی قبلی وزارت خارجه و سفیر فعلی ایران در پاریس اعلام کرد که گروهی از پزشکان بدون مرز با هدف کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران با یک پرواز چارتر صبح یکشنبه سوم فروردین از فرانسه عازم ایران خواهند شد.

 انتشار این خبر  در ابتدا خیلی جدی گرفته نشد اما وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی که بصورت زنده با مردم در همان روز یعنی یکشنبه داشتند با ظرافت به موضوع برخی دلسوزی‌نمایی‌های خارجی که بشدت با نیت شیطانی همراه هست اشاره نمودند، حساسیت‌ها آغاز گشت و ‌نهایت منجر به این شد که این تیم بازگردانده شد. حال سوال این هست که در تیم اعزامی به ایران چه کسانی بودند؟  آیا  نمی‌شد از تخصص پزشکی این افراد برای کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران استفاده کرد؟ بر اساس اخبار موثق رسیده به «حرف مازندران»، در این تیم برخلاف آنچه گفته شده بود که پزشکانی در قالب بدون مرز هستند اما در گروه اعزامی هیچ پزشک یا متخصص مرتبط با ویروس کرونا نبوده است. از سوی دیگر برخلاف آنچه که مطرح شده بود آنها با محموله‌ای از دارو وارد ایران شدند اما هیچ دارو یا تجهیزات خاصی همراه این گروه نبود. تنها تجهیزاتی که همراه خود آورده بودند  تنها ۱۰۰۰ ماسک و ۵۰۰ لباس پرستاری به همراه یک چادر بزرگ بود. از همه جالب تر اینکه در بین این گروه اتباعی با پاسپورت آلمانی،‌فرانسوی و یکی از کشورهای افریقایی حضور داشتند که بدون شک نمی‌توانند پزشک یا مرتبطین با حوزه پزشکی باشند از همین جهت احتمال اینکه از  کارشناسان امنیتی مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی هستند بسیار محتمل هست. بدون شک اگر هشدار به موقع و بجای رهبر معظم انقلاب نبود امروز شاهد فاجعه‌ای علی حده بر فاجعه کرونایی در کشور می بودیم.

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت نیز طی پیامی در صفحه توییتر خود جزییات جدیدی از سفر جاسوسان در پوشش پزشک را منتشر کرد:”درگروه اعزامی،هیچ متخصص عفونی یا مرتبط باکرونا حضور نداشت.یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل هم دارد.‏داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند.در شرایطی که ده‌ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح درآماده‌باش وبسیاری ازبیمارستان‌ها خالی است.”

نماینده استان اصفهان در مجلس ضمن اعتراض به حضور پزشکان بدون مرز در استان، گفت: ورود این پزشکان دارای ابهام است و چه بسا این پزشکان اجیر شده برخی سازمانهای جاسوسی غربی باشند.

اعتراض پزشکان‌اصفهان

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین، برخوار و میمه با بیان اینکه اینجانب با تعدادی از پزشکان متعهد و متخصص اصفهان تماس داشتم، گفت: عموم جامعه پزشکی از این حرکت رضایتمندی ندارند و برخی از پزشکان این اقدام را نوعی توهین به خود می دانند. چرا که وقتی در اصفهان درمان بیماران در حال انجام است یک عده پزشک وارد شوند که سوالات و ابهامات زیادی مطرح کرده است. پزشکان اصفهانی می گویند اهداف ورود این پزشکان بدون مرز روشن نیست. چارچوب کار این آنها هم شفاف نیست و پروتکل‌های کاری آنها ابهام دارند.حاجی دلیگانی اضافه کرد: برخی از پزشکان نگران بودند که این پزشکان بدون مرز احیانا بخشی بعنوان درمان دایر کنند که حالت نمایشی داشته باشد اما کاری اصلی آنها احیانا پشت پرده باشد و بخواهند تحقیقاتی در مورد بیماری کرونا ، دور از چشم از متخصیصن ایرانی انجام دهند و با توجه به سرقت ژن که از ایران انجام شده، بخواهند اثر ویرس کرونا که مشکوک است را روی ژنهای ایرانی بررسی کنند.

حاجی دلیگانی افزود: مردم نگران حضور این پزشکان هستند و اطمینانی از عملکرد این افراد ندارند. چه بسا این پزشکان اجیر شده برخی سازمانهای جاسوسی غربی باشند.