کیفیت پایین آب آشامیدنی تپه سر

حرف آنلاین- سرویس روستا: “تپه سر” روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری که به تازگی از روستای شرفدارکلا جدا شد و اکنون دارای دهیاری مستقل است اما همچنان بسیاری از طرح ها، خدمات وحریم روستا با شرفدار کلا یکی است. شغل اهالی روستا نیز کشاورزی و اغلب کارگر هستند. مجتبی بابایی- دهیار روستای تپه […]

حرف آنلاین- سرویس روستا: “تپه سر” روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری که به تازگی از روستای شرفدارکلا جدا شد و اکنون دارای دهیاری مستقل است اما همچنان بسیاری از طرح ها، خدمات وحریم روستا با شرفدار کلا یکی است. شغل اهالی روستا نیز کشاورزی و اغلب کارگر هستند.

مجتبی بابایی- دهیار روستای تپه سر با بیان اینکه این روستا در سال92 از شرفدارکلا جدا شده و یک سالی است که دارای دهیاری مستقلی است، گفت: تپه سر دارای83 خانوار و جمعیت254 نفر است.

وی با اشاره به مشترک بودن طرح هادی این روستا با شرفدارکلا، اظهارکرد: به دلیل اینکه طرح هادی در گذشته تصویب و اجرا شد، تفکیک طرح زمان‌بر است.

بابایی با بیان اینکه با توجه به اینکه ما هیچ گونه کمبود آبی در روستا نداریم اما کیفیت آب آشامیدنی روستا بسیار پایین است، اظهارکرد: آب دارای املاح زیادی است که همین موضوع سبب کدر بودن آب شده است، پیگیری‌های زیادی انجام دادیم اما تاکنون جواب نگرفته ایم.

وی افزود: بالا بودن املاح آب مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

بابایی با اشاره به اجرای کانال آب برای هدایت آب به زمین‌های زراعی، گفت: چون این طرح مکانیزه نیست بازهم شاهد هدر رفت آب هستیم و برای آبیاری به زمین‌های پایین دست با کمبود آب مواجه هستیم.

دهیار تپه سر با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای آسفالت کوچه شده است، افزود:افت فشار برق داریم که با احداث ترانس فشار قوی این مشکل نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: حریم روستا با شرفدار کلا یکی است که برای حل این مشکل مکاتبات اولیه انجام شد.