کلید ۱۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان مازندران تحویل شد

کلید ۱۰ باب خانه سیل‌زدگان استان مازندران امروز یکشنبه و در دومین روز هفته دولت در روستاهای بخش رودپی شمالی واقع در جنوب شهرستان ساری تحویل مالکان شد. آیین واگذاری نمادین کلید این واحدهای مسکونی که در سیل بهاری به‌صورت کامل تخریب‌شده بود، با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در […]

کلید ۱۰ باب خانه سیل‌زدگان استان مازندران امروز یکشنبه و در دومین روز هفته دولت در روستاهای بخش رودپی شمالی واقع در جنوب شهرستان ساری تحویل مالکان شد.

آیین واگذاری نمادین کلید این واحدهای مسکونی که در سیل بهاری به‌صورت کامل تخریب‌شده بود، با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای ” مرز رود ” برگزار شد .

برای ساخت این تعداد منزل مسکونی که با مشارکت مردم و اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شد درمجموع ۱۸ میلیارد ریال هزینه شد که از این میزان ۱۱ میلیارد ریال با مشارکت مردمی و هفت میلیارد ریال از طریق اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شد .

بر اساس آمارهای رسمی در سیل اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین امسال به حدود هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۶۸۰ واحد به‌صورت کامل تخریب شدند و بقیه بین ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند.

به گزارش ایرنا ، بنا به اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ، بازسازی حدود ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی مرمتی استان پایان یافت و  بیش از ۲۰ واحد مسکونی تخریبی نیز احداث و تکمیل شد و ۴۰ واحد تخریبی نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.