کرونا زمان و مکان می‌شناسد؟

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی اعتراض‌هایی ایجاد کرده و سوال‌هایی را به‌وجود آورده است. براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ آبان به مدت یک‌ماه از ساعت ۱۸ صنوف غیرضروری اجازه فعالیت نخواهند داشت آن هم فقط در مراکز استانها و شهرهای پرجمعیت. به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم و وحشی‌تر […]

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی اعتراض‌هایی ایجاد کرده و سوال‌هایی را به‌وجود آورده است.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ آبان به مدت یک‌ماه از ساعت ۱۸ صنوف غیرضروری اجازه فعالیت نخواهند داشت آن هم فقط در مراکز استانها و شهرهای پرجمعیت.

به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم و وحشی‌تر شدن ویروس، اجرای محدودیت‌ها ضروری است اما نصف و نیمه اجرایی‌شدن آن موجب اعتراض فعالان بازار شده است. اجرا فقط در مراکز استانها و فعالیت صنوف بدون محدودیت در شهرهای مختلف، بی‌توجهی به فعالیت مضر در ر‌وستاها و نبود محدودیت تردد شهروندان چالش اساسی اعمال محدودیت جدید است.

دورهمی‌های جوانان از کافه‌ها به منازل و خودروها کشیده می‌شود یا اینکه به شهرهای مجاور منتقل می‌شود. عروسی‌ها همچنان در روستاها برگزار می‌شود.

بلاتکلیفی صنوف شهرهای دیگر استان نیز از مشکلات دیگر این مصوبه است. ستاد کرونا مشخص نکرده منظور از شهرهای بزرگ کدام یک از شهرهای استان است؟ تعداد جمعیتی این شهرها باید چندنفر باشد که محدودیت اعمال شود؟ متاسفانه اطلاع‌رسانی کلی و ضعیف در نحوه اجرای این مصوبه در استان چالش‌های مختلفی را به‌وجود آورده است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.

امیر فاطمی