کثرت گنبدهای خضرایی جلوه ارادت مازندرانی‌ها به اهل‌بیت(ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، کثرت گنبدهای خضرائی را در مازندران جلوه‌ای از ارادت مردم این دیار به اهل‌بیت (ع) دانست. حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در مراسم سالانه دعوت امام‌زاده عبدالله (ع) و شیخ موسی بندپی شرقی که با حضور گسترده مردم و مدیران شهرستانی در بندپی بابل برگزار شد خاطرنشان کرد: وجود تعداد زیادی […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، کثرت گنبدهای خضرائی را در مازندران جلوه‌ای از ارادت مردم این دیار به اهل‌بیت (ع) دانست.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در مراسم سالانه دعوت امام‌زاده عبدالله (ع) و شیخ موسی بندپی شرقی که با حضور گسترده مردم و مدیران شهرستانی در بندپی بابل برگزار شد خاطرنشان کرد: وجود تعداد زیادی از امامزادگان در استان مازندران با گنبدهای خضرایی خود جلوه‌ای از ارادت مردم این دیار به اهل‌بیت (ع) است.

وی بیان داشت: مردم مازندران در طول تاریخ با رفتار خود ثابت کرده‌اند که از ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و این دوست داشتن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) اهل‌بیت خود را به آبی زلال تشبیه کرده بود و به‌درستی این مایع حیات‌بخش معنوی در طول تاریخ روح و جان مردم ایران و مازندران را سیراب کرده است و برکات معنوی این عزیزان بی‌پایان است.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: مردم مازندران تکریم اهل‌بیت را که سفارش پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم هست را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و امروز این جمعیت پرشور نشان داد دوست داشتن مردم به امامزادگان با مرور زمان نه‌تنها کم‌رنگ نمی‌شود بلکه پررنگ‌تر و پرشورترمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بررسی سیر تاریخی ورود امامزادگان به ایران و مازندران بیان داشت: از سال ۱۵۷ هجری قمری که امامزادگان وارد ایران شدند در سه منطقه قم، ری و طبرستان واردشده‌اند که در مازندران بیشتر از دیگر نقاط استقرار پیدا کردند.

وی بیان داشت: امامزادگان و بزرگانی که وارد ایران شده‌اند به سه گروه تقسیم می‌شوند و گروه اول علمای هستند که در محضر اهل‌بیت (ع) شاگردی کرده‌اند مثل حاج شیخ موسی و علما و بزرگان دیگر و دومین گروه امامزادگانی هستند که از شدت ظلم و ستم خلفای عباسی گریختند و این ظلم و ستم به حدی بود که منصور دوا نقی پنج هزار قبر را شکاف تا بتواند قبر امام علی (ع) را پیدا کند.

وی افزود: سومین گروه امامزادگانی بودند که نماینده اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بودند و وارد ایران و مازندران شده‌اند که به شکر خدا مردم کشور ما با آغوش باز پذیرای هر سه گروه بودند و آن‌ها را الگوی خود قراردادند و بعد از گذشت صدها سال این ارادت و عشق به اهل‌بیت (ع) بسیار پررنگ‌تر شده است.