کاهش 25 درصدی کشته شدگان عابرین پیاده در مازندران

اداره کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: آمارها نشان می دهد در چهار ماهه سالجاری ، تعداد 46 نفر (31مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشت . به گزارش حرف آنلاین، مجموع آمار تلفات […]

تصادف

اداره کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: آمارها نشان می دهد در چهار ماهه سالجاری ، تعداد 46 نفر (31مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشت .

به گزارش حرف آنلاین، مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه سالجاری  183 میباشد که 25درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهار ماهه عابرین پیاده هستند .

بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی  استان، اردیبهشت ماه  با 18 بیشترین و فروردین با 13، خرداد با 10 و تیر ماه با 5 فوتی به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي بابل با 9 ، آمل و قائمشهر هر کدام با 6 مورد به ترتیب بیشترین  فوتی در آن به ثبت رسید .

براساس آمار ارجاعی بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را 81 درصد خودروی سواری هستند که از این تعداد  پراید با 13 مورد و  206 با 5 ، سمند و پارس هر کدام با 3 ، 405 با 2 و تندر با یک و سایر سواری با 10 مورد ه ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

تعداد 25 نفر در محور برون شهری و راه روستایی و  21 نفر هم محور درون شهری جان خود را از دست دادند. همچنین 24 نفر از عابرین در بیمارستان و 22 نفر هم در محل حادثه فوت کردند.