کاهش 14 درصدی ازدواج در بابلسر

حرف آنلاین: فرماندار بابلسر با بیان اینکه آمار سطح ازدواج مازندران در سه ماه نخست امسال 17 درصد افزایش داشته است، گفت: این آمار در شهرستان بابلسر با کاهش 14 درصدی مواجه بوده است.   سید علی اسد  در جلسه پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بابلسر طلاق را یک معضل […]

حرف آنلاین: فرماندار بابلسر با بیان اینکه آمار سطح ازدواج مازندران در سه ماه نخست امسال 17 درصد افزایش داشته است، گفت: این آمار در شهرستان بابلسر با کاهش 14 درصدی مواجه بوده است.

خبرگزاری فارس: کاهش 14 درصدی ازدواج در بابلسر

  سید علی اسد  در جلسه پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بابلسر طلاق را یک معضل مهم در جامعه دانست و اظهار کرد: آمار طلاق در کشور زنگ خطری جدی برای مسئولان ‌است تا با تدابیر لازم برای رشد و شادابی نظام اجتماعی گام بردارند

وی با بیان اینکه عوامل طلاق در جامعه باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ایجاد مراکز مشاوره قبل ازدواج و نیز آموزش مهارت‌های زندگی در طول دوران جوانی می‌تواند نقش به‌سزایی در پویایی نظام خانواده داشته باشد.

فرماندار بابلسر با تاکید به تشکیل کارگروه تخصصی طلاق، بیان داشت: در این کارگروه با ارائه راهکار مناسب و بررسی معضلات و مشکلات خانواده‌ها می‌توانیم شاهد افزایش ازدواج پایدار و کاهش آمار طلاق در شهرستان باشیم.

اسد با بیان اینکه بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در جامعه به‌دلیل نبود ارتباط منطقی و صحیح با جوانان ‌است که ‌این امر زمینه‌ساز بحران‌هایی چون طلاق و یا اعتیاد می‌شود، بیان کرد: وجود برخی آداب و رسوم نادرست اجتماعی و آزاد گذاشتن بی‌حد و حصر فرزندان از سوی والدین عوامل دیگری است که زمینه‌ساز طلاق در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی سالم در پرتو توجه به سفارش‌های اسلامی و دینی محقق می‌شود، ادامه داد: تکیه بر تعالیم اسلامی و بهره‌گیری از سفارش امامان و پیامبران می‌تواند از بسیاری معضلات بکاهد.

فرماندار بابلسر در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده درباره کاهش طلاق در سطح استان، گفت: آمارها نشان می‌دهد، سطح ازدواج استان در سه ماه نخست امسال 17 درصد افزایش داشته است اما این آمار در شهرستان بابلسر با کاهش 14 درصدی مواجه بود./فارس