کاهش وزن با مصرف «آووکادو» و تخم مرغ

متخصصان تغذیه برای کاهش وزن مصرف چند ماده خوراکی را معرفی می کنند. شاید کاهش وزن با مصرف مواد خوراکی پرچرب و پرکربوهیدرات عجیب به نظر برسد اما در ادامه به برخی از این مواد خوراکی که به لاغری کمک می کنند اشاره می شود: آووکادو آووکادو منبع غنی چربی های سالم، بویژه اسید اولئیک […]

2

متخصصان تغذیه برای کاهش وزن مصرف چند ماده خوراکی را معرفی می کنند.

شاید کاهش وزن با مصرف مواد خوراکی پرچرب و پرکربوهیدرات عجیب به نظر برسد اما در ادامه به برخی از این مواد خوراکی که به لاغری کمک می کنند اشاره می شود:

آووکادو

آووکادو منبع غنی چربی های سالم، بویژه اسید اولئیک مونواشباع نشده هست که در روغن زیتون هم یافت می شود. وجود فیبر و پتاسیم نیز از دیگر مواد مغذی موجود در آووکادو هستند. به گفته محققان این میوه سبز جایگزین سالم تری برای مارگارین و کره است.

سیب زمینی آب پز

در بسیاری از رژیم های غذایی فعلی کربوهیدرات ها به طورکامل حذف می شوند. اما باید بدانید که سیب زمینی حاوی مقدار کمی از تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن است. علاوه بر سیب زمینی، مصرف شلغم و سایر سبزیجات ریشه ای هم توصیه می شوند.

میوه ها

اکثر میوه ها سرشار از فیبر بوده و دارای میزان انرژی کمی هستند که آنها را تبدیل به جایگزین خوبی برای اسنک های پرکالری می نماید.

تخم مرغ کامل

تخم مرغ به خاطر داشتن میزان بالای کلسترول و چربی معروف است اما این ماده غذایی منبع خوب پروتئین باکیفیت همراه با کالری کم است.

مغزیجات آجیلی

مغزیجات آجیلی مملو از چربی هستند و منبع گیاهی خوب پروتئین محسوب می شوند. یک غذای سالم برای قلب بوده و اکثراً حاوی اسیدهای چرب امگا-۳، فیبر و ویتامین E هستند.