کاهش مرگ موتور سواران در سه ماهه امسال در مازندران

در سه ماهه سالجاری 31 نفر( همگی مرد ) موتور سوارها در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشت. به تفکیک شهر حادثه : ساری با 10 ، آمل با 5 و بهشهر با 3 نفر بيشترين و شهرستان […]

در سه ماهه سالجاری 31 نفر( همگی مرد ) موتور سوارها در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشت.
به تفکیک شهر حادثه
: ساری با 10 ، آمل با 5 و بهشهر با 3 نفر بيشترين و شهرستان های بابل، بابلسر ، چالوس ، جویبار ، محمود آباد، رامسر و میاندرود هر کدام با يك نفر كمترين تلفات موتور سوار را دارند.
خرداد ماه بیشترین فوتی
بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بيشترين فوتي در خرداد ماه با 15 ، فروردین با 9 و اردیبهشت با 7 مورد به ترتيب در رتبه های بعدی قرار دارند .
به تفکیک سن متوفیان
بر اساس آمار بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار 9 فوتي و کمترین گروه سني 41 تا 50 سال با 2 فوتي به ثبت رسید.
گفتنی است : 130 نفر در سه ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 24 درصد آن مربوط به موتور سوار ها هستند.همچنین 27 نفر از کشته شدگان راننده موتور و ما بقی سرنشین موتور هستند.
شایان ذکر است : شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.