کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از کاهش متوالی 3 ساله تلفات حوادث رانندگی درراه‌های برون‌شهری و روستایی مازندران خبر داد. عباسعلی نجفی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: طبق آمار رسمي پزشكي قانوني کشور، كل کشته‌های تصادفات رانندگي در سطح کشور در سه‌ماهه نخست سال جاري، 2988 نفر بوده كه سهم مازندران از اين […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از کاهش متوالی 3 ساله تلفات حوادث رانندگی درراه‌های برون‌شهری و روستایی مازندران خبر داد.

عباسعلی نجفی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: طبق آمار رسمي پزشكي قانوني کشور، كل کشته‌های تصادفات رانندگي در سطح کشور در سه‌ماهه نخست سال جاري، 2988 نفر بوده كه سهم مازندران از اين تعداد، 116 نفر هست. ازاین‌رو سهم مازندران از این حوادث رانندگي نسبت به‌کل كشور، سه و نه درصد می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در خصوص سهم تلفات جاده‌ای مازندران در سال گذشته اظهار داشت: براساس آمار یک‌ساله، متوفیان رانندگی جاده‌ای در کشور 12124 نفر و در مازندران 450 نفر بوده که سهم استان مازندران سه و هفت درصد هست.

وی ادامه داد: مازندران جزء 4 استاني است كه طي 3 سال متوالی كاهش تلفات رانندگي را داشته است. نجفی ضمن اشاره به این نکته که این استان ازلحاظ تصادفات عابرين پياده در جايگاه 27 در سطح استان‌های کشور است، خاطرنشان ساخت: نظر به وجود 250 دستگاه پل‌ عابر پیاده در محورهای استان که بیش از 50 درصد پل‌های عابر پیاده کشور می‌باشد اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان به وجود می‌آورد اما باوجوداین مسئله، شاهد عدم استقبال عده‌ای از مردم این معابر امن عبور و مرور هستیم.

وی تصریح کرد: با رشد روزافزون جمعیت و شمار خودروها در سطح شهرها، برای افزایش ایمنی عابرین هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان مردم نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد: بدون تردید کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی درراه‌ها نیازمند تلاش جدی بی‌وقفه، عزم همگانی و از همه مهم‌تر به کار بستن سازوکار مدیریتی است که موجب کاهش سوانح رانندگی و ارتقای ایمنی راه‌ها و حمل‌ونقل استان می‌گردد.

نجفی افزود: امید است با تداوم این امر و همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های مدیریت اجرایی ایمنی استان این روند کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های آتی نیز استمرار یابد.