چه پیامی آورده اید؟!

وقتی خبر تفحص و یافتن پیکر مطهر و معطر غواصان شهید، که برخی از آنها با دستانی بسته به فیض عظیم  کشته شدن در راه خدا نائل آمده بودند، انتشار یافت، قطعاً هر شهروندی از شهروندان این کشور ، توفیق حضور در تشییع جنازه آنان را طالب بوده و به این توفیق هم ، به […]

وقتی خبر تفحص و یافتن پیکر مطهر و معطر غواصان شهید، که برخی از آنها با دستانی بسته به فیض عظیم  کشته شدن در راه خدا نائل آمده بودند، انتشار یافت، قطعاً هر شهروندی از شهروندان این کشور ، توفیق حضور در تشییع جنازه آنان را طالب بوده و به این توفیق هم ، به عنوان یک وظیفه حداقلی در برابر شهدای غواص می نگرد.

تشییع جنازه شهدا از این منظر اقیانوسی از توفیقات ویژه الهی است که  مشایعت کنندگان در حقیقت در زیر تابوت آنان ، خود خودشان را جستجو کرده و چه بسا بسیاری هم در این وانفسای دسایس و وساوس، در پای همین ابدان مطهر به خودشناسی خدامحورانه خواهند رسید.

خود شناسی که زندگانی بشر امروز را دستخوش تحولاتی تکاملی خواهد کرد. تحولاتی که اگر به برکت شهدا و جانفشانی آنان نبود، تحصیل آن برای ابناء بشر  پروسه‌ای بسیار طویل‌المدت را رقم می‌زد.

مازندران به لحاظ سوابق و سلایق موجود در آن، که  ارادت و اعتقاد به خط سرخ شهادت  در این دیار موج می‌زند، الحق و الانصاف تشییع شهدا در این سرزمین انتظاری کاملا به جا و درست بوده است که نگارنده به سهم خود از مسببان و مصران این اتفاق فوق‌العاده معزز  و معظم تقدیر و تشکر می‌کند.

پنجشنبه گذشته کاروان سرخ سیمرغ‌های مازنی به اولین مقصد از مقاصد چند ده گانه  استان رسید و با استقبال گرم مردم شهید داده و شهید دیده رامسر مواجه شد. شاید برجسته‌ترین وجه استقبال از آلاله های غواص، حضور بیشمار و چشمگیر دختران و پسران جوان و نوجوان  رامسری بوده است که شهدا را با اشک‌های گرانسنگ  خود استقبال و بدرقه  نمودند.

مدت‌های مدیدی است برخی افراد و اشخاص با آسمان و ریسمان کردن قصد آن دارند تا به زعم خود، دور شدن جامعه از ارادت و اعتقاد به خط سرخ شهادت  را اثبات نمایند! اثباتی که  با انکار عظمت ملت ایران شروع گشته و سپس به ندیدن  شجاعت این مردم آزمون داده  ختم می‌شود. جالب اینجاست که این جماعت همیشه در خواب عمیق فرو خفته با این  نتیجه‌گیری کودکانه و سفیهانه  در پی  آنند که بگویند مثلا جامعه ایرانی اکنون صلح طلب و آرامش گزین شده است و حال غافل از این مسئله که اصلا شهادت در مسیر ایجاد صلح و آرامش در جامعه است و جامعه ایرانی بر اساس آموزه‌های اعتقادی و انقلابی خود، هیچ گاه از آرامش خواهی  حقیقی غفلت نورزیده و در این سی و اندی سال که از حیات طیب و تابناک انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد هر روز و هر لحظه  این آرمان را پیگیری نموده است.

هدف اصلی مدعیان دوری‌گزینی جامعه از اهداف و آرمان شهدا آن است که خط مشمئزکننده سازش و لمیدن در سایه ظالم و زور را ترویج و تقویت کنند. اگرچه این جماعت ره به جائی نخواهند برد، اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که استقبال از ابدان مطهر و منور شهدا غواص که اینک مهمان مردم همیشه سرفراز مازندران هستند و مردم دلاور این خطه در این دو سه روز از ورود شهداء، حقیقتا سنگ تمام گذاشته‌اند، ادله‌ای  متقن و محکم بر بطلان نظریه حقارت آفرین جماعتی معلوم‌الحال خواهد بود.

جماعتی که به وقت جهاد در راه خدا ، گوشه عافیت و جهالت پیشه کرده و در حالی که فرزندان برومند این سرزمین در دفاع از آئین و کیان خود در خون خویش می‌غلطیدند، اما اینان تنها اشعار حماسی را آنهم در محفلی که فقط خود و خودهای محدودشان می‌شنیدند، مرور کرده و با آوائی مثلا رفیع! می‌خواندند که ” چو ایران نباشد، تن من مباد»!