چرخ کشتی نباید از حرکت بایستد

عضو مجمع فدراسیون کشتی معتقد است نباید امور این رشته مدال آور و المپیکی بیش از این در بلاتکلیفی باشد و زمان به سادگی از دست برود. محمدحسین محبی، رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه بزودی نشست مجمع فدراسیون طی هفته جاری برای رسیدگی به وضعیت کنونی کشتی برگزار می شود، گفت: با […]

1

عضو مجمع فدراسیون کشتی معتقد است نباید امور این رشته مدال آور و المپیکی بیش از این در بلاتکلیفی باشد و زمان به سادگی از دست برود.

محمدحسین محبی، رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه بزودی نشست مجمع فدراسیون طی هفته جاری برای رسیدگی به وضعیت کنونی کشتی برگزار می شود، گفت: با توجه به استعفای رسول خادم و همچنین تلاش اعضای مجمع برای بازگشت وی باید به زمان باقی مانده تا رقابتهای مهم بین المللی پیش رو هم توجه کنیم. خواسته تمامی اعضای مجمع، بازگشت خادم به فدراسیون بود که امیدواریم این اتفاق رخ دهد، اما با توجه به وضعیت کنونی اگر چنین اتفاقی رخ نداد باید به فکر تعیین جانشین و اداره امور فدراسیون توسط وی باشیم.

وی اظهار داشت: سال سخت و پرکاری را پیش رو داریم و نباید اجازه دهیم چرخ کشتی از حرکت و پویایی بازماند. اعضای مجمع در همین راستا در روزهای آتی نامه ای را به وزارت ورزش ارسال خواهند کرد تا زمان برگزاری مجمع مشخص و تکلیف بازگشت خادم یا انتخاب سرپرست جدید مشخص شود.

عضو مجمع فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا گزینه خاصی برای جانشینی رسول خادم، مد نظر مجمع هست یا خیر گفت: فعلا هیچ گزینه ای مطرح نیست و بحث و اجماعی هم در این خصوص صورت نگرفته است. آنچه مسلم است ما باید تا زمان برگزاری مجمع صبر کنیم و سپس بهترین تصمیم را با توجه به شرایط کنونی کشتی اتخاذ کنیم.

محبی افزود: تمام دغدغه اهالی کشتی و اعضای مجمع این است که زمان باقیمانده تا رویدادهای مهم به بلاتکلیفی و سردرگمی طی نشود و ما بتوانیم به سرعت خودمان را برای میادین جهانی و آسیایی پیش رو مهیا کنیم. طبیعتا رسیدگی به امور فدراسیون کشتی برای سرپرست جدید هم دشوار خواهد بود که مطمئنا تمامی زیر مجموعه های فدراسیون از هیچ تلاش و کوششی برای کمک به سرپرست جدید و رشد و اعتلای این رشته دریغ نخواهند کرد.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در پایان گفت: بدیهی است هیچکس به توانایی و مدیریت رسول خادم و همچنین زحماتی که او در این چند سال کشید تردیدی ندارد و امیدواریم او در روزهای آتی نسبت به استعفا خود تجدید نظر کند، اما کشتی ایران هم نیاز به حرکت رو به جلو و پویایی همیشگی دارد و نباید با اما و اگر کردن، این وضعیت را بیش از این ادامه داد.

* تلاش صالحی امیری برای بازگشت خادم

یک منبع آگاه در فدراسیون کشتی با اشاره اعلام کرد وزارت ورزش طی روزهای اخیر با برخی از روسای هیات های کشتی تماس گرفته و نظر آنها را نسبت به سرپرست جدید جویا شده که هیچ بعید نیست این تماس ها با توجه به انتخاب شخص مورد نظر وزارت ورزش صورت گرفته باشد.این شائبه در حالی بوجود آمده که وزارت ورزش طی سالهای اخیر همواره با رسول خادم و سیاست های او زاویه داشته و حالا با استعفای وی، بهترین فرصت برای نشاندن مدیر همراه و هماهنگ با وزارت ورزش بر صندلی ریاست فدراسیون کشتی مهیا شده است.از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر تلاش سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای بازگرداندن خادم به فدراسیون کشتی صورت گرفته است. صالحی امیری اعتقاد دارد خادم باید به عنوان رئیس به کارش در فدراسیون کشتی ادامه دهد.