پیمان حسینی:جذاب‌ترین تیم جهان هستیم

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما کاری کرد کارستان و برای اولین بار موفق شد عنوان سومی جهان را به دست بیاورد.علاوه بر کسب عنوان سومی جهان در این رقابت‌ها عناوین فردی زیادی نیز برای ملی‌پوشان به دست آمد که از جمله آنها کسب عنوان بهترین بازیکن و دروازه‌بان جهان بود […]

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما کاری کرد کارستان و برای اولین بار موفق شد عنوان سومی جهان را به دست بیاورد.علاوه بر کسب عنوان سومی جهان در این رقابت‌ها عناوین فردی زیادی نیز برای ملی‌پوشان به دست آمد که از جمله آنها کسب عنوان بهترین بازیکن و دروازه‌بان جهان بود که توسط محمد احمدزاده و پیمان حسینی به کارنامه افتخارات کشورمان اضافه شد. بر همین اساس و به همین بهانه افتخارات گفتگوی فارس با پیمان حسینی را در زیر می خوانید :

*پیمان حسینی چهره‌اش با فوتبال ساحلی عجین شده و شاید جالب باشد بگوییم قبل از حسینی را کسی یادش نمی‌آید گلر تیم ملی فوتبال ساحلی چه کسی بوده است.

از سال ۲۰۱۲ افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را داشته‌ام. حضور در کنار بزرگان و باتجربه‌های تیم از جمله احمدزاده و سایرین برایم افتخاری بوده چرا که آنها شناسنامه فوتبال ساحلی هستند. الان هم خیلی نمی‌خواهم به گذشته بپردازم و در خصوص جام جهانی باید بگویم که این رقابت‌ها مهمترین رخداد فوتبال ساحلی در دنیاست و از قبل از رقابت‌ها نیز رفتن بر روی سکوی جهان هدف تیم ما بود و برایش برنامه زیادی داشتیم. جالب است بدانید ما شب‌ها زمانی که می‌خوابیدیم هر شب قبل از خواب از لحاظ ذهنی تا قهرمانی جهان هم پیش می‌رفتیم و در این چند ماه فقط فکر قهرمانی جهان را می‌‌کردیم که حتی برخی مواقع خیلی خسته بودیم و در دور مقدماتی خوابمان می‌برد! در مجموع برای این برنامه هدفگذاری خاصی داشتیم و با بهترین شرایط اعزام شدیم. در این بین فدراسیون فوتبال هم سنگ تمام گذاشت و تاج نیز نگاه ویژه‌ای به این رشته دارد تا جایی که معتقدم این رشته متحول شده است. در گذشته خیلی به این رشته اعتنایی نمی‌شد اما جام به جام با همدلی بچه‌ها موفق شدیم عناوین متعددی را کسب کنیم و همین موضوع به تیم ما شخصیت داد و امروز تمام دنیا به تیم ما احترام می‌گذارند.

*در خصوص جام جهانی هم صحبت می‌کنید.

با اینکه در گروه مناسبی بودیم اما بازی‌های سخت و دشواری را پشت‌سر گذاشتیم چون همه تیم‌ها ‌آمده بودند بهترین نتیجه را بگیرند و همه تیم‌ها با هدف قهرمانی آمده بودند. بازی‌ها خیلی سخت بود و خیلی‌ها گفتند ما را تا مرز سکته پیش بردید اما خودمان هم در این رقابت‌ها تا مرز سکته پیش می‌رفتیم تا مبادا بازی را ببازیم. به طور مثال بازی با نیجریه که اصلاً در سطح کلاس ما نبود هم برای ما استرس‌زا شده بود و می‌ترسیدیم تا این بازی را ببازیم و صعود نکنیم. حساسیت بازی‌ها باعث شده بود تا در این جام روان بازی نکنیم اما روز به روز بهتر شدیم. دوست داشتیم به فینال برویم اما این اتفاق رخ نداد و حیف شد که به تاهیتی باختیم.

*گل افتتاحیه را هم شما زدید تا چراغ اول را روشن کنید. این گل‌ها تاکتیک تیم است یا بخت و اقبال هم در به ثمر رسیدن آنها نقش دارد؟

من ۲۱ گل زده ملی دارم و بخت و اقبالی به آن صورت نیست، هر چند که این گل‌ها در مقابل گل‌های بازیکنی مثل احمدزاده ناچیز است اما به عنوان دروازه‌بان یک رکورد خوب محسوب می‌شود. در برنامه تیم ما این طور است که دروازه‌بان به دفاع اضافه می‌شود و یک تاکتیک رایج در فوتبال ساحلی دنیا به شمار می‌رود که من هم سعی می‌کنم روی این موضوع تمرین کرده و بتوانم گلزنی کنم. خدا را شکر یکی از گل‌هایم نیز نامزد کسب گل برتر جهان شده است هر چند که گل‌های قشنگ‌تری را هم سایر بازیکنان تیم ملی ایران به ثمر رساند.

*البته چون اساس کار در فوتبال ساحلی ضربات قیچی برگردان است، شاید این گل‌ها دیگر در این رشته خیلی به چشم نمی‌آید.

معتقدم زیباترین بازی‌ها را از لحاظ جذابیت، تیم ما انجام می‌دهد چون بچه‌ها اکثراً روی هوا هستند و زیباترین گل‌ها را به ثمر می‌رسانند. بنابراین همیشه تیم ملی ایران در رقابت‌های مختلف طرفداران زیادی دارد.

*  چرا در بازی با تاهیتی پنالتی نزدید؟

در این سال‌های اخیر ۸ بار بازی‌هایمان به پنالتی کشیده شده که این اولین بار بود در این ضربات بازی را می‌باختیم. ما پنالتی‌زنان خوبی داریم و همیشه یکی، دو پنالتی می‌گرفتم و بقیه کار را تمام می‌کردند. همیشه وقتی بچه‌ها پشت ضربه پنالتی می‌رفتند خیالم راحت بود. من هم نیازی نمی‌دیدم و مربی هم از من نخواست تا پنالتی بزنم.

*مشکلات بازیکنان در فوتبال ساحلی چیست ؟

یکی از مشکلات اساسی تیم ما فشار و استرسی است که بازیکنان به خاطر شرایط شغلی دارند. ۴ سال پیش وقتی قهرمان بین‌قاره‌ای شدیم و به ایران برگشتیم، مسائل و مشکلاتمان را عنوان کردیم و آنها را در قالب درددل در میان گذاشتیم. فکر می‌کنم مشکل شغل بچه‌ها مربوط می‌شود به مسئولان استانی شهرهایی که بازیکنان در آنها بازی می‌کنند و البته حمایت‌های وزارت ورزش. به نظرم باید بچه‌های ساحلی استخدام شده و شغل رسمی داشته باشند. امروز احمدزاده ستاره فوتبال ساحلی دنیاست اما وقتی پس‌فردا فوتبالش تمام شود چه کاری باید انجام دهد؟ او تمام جوانی و زندگی‌اش را برای کشورش گذاشته و وقتی تأمین مالی نباشد و شغل ثابتی نداشته باشد چه کاری می‌تواند کند؟ به نظرم کمترین خواسته این بازیکن و سایر بازیکنان ما همین بحث شغل ثابت است. فدراسیون هم پیگیر این موضوع است اما این مشکلی است که نیاز به همدلی دارد و علاوه بر فدراسیون، مسئولان وزارت ورزش و استان‌های مختلف باید کمک کنند تا این مشکل حل شود.