پیش بینی ورشکستگی شهرداری ها در فضای غبارآلود صنعت ساختمان

آمل –خبرنگار حرف: شهردار آمل گفت: با فضای غبارآلود صنعت ساختمان پیش بینی ورشکستگی بعضی از شهرداری های کشور را خواهیم داشت. احمدامیر سلیمانی در مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان شهرستان آمل گفت: در سال 97 برای انبوه سازان، تعرفه عوارضی تراکم مجاز 20 درصد تخفیف، تراکم مازاد […]

آمل –خبرنگار حرف: شهردار آمل گفت: با فضای غبارآلود صنعت ساختمان پیش بینی ورشکستگی بعضی از شهرداری های کشور را خواهیم داشت.

احمدامیر سلیمانی در مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان شهرستان آمل گفت: در سال 97 برای انبوه سازان، تعرفه عوارضی تراکم مجاز 20 درصد تخفیف، تراکم مازاد تایکهزار متر 20 درصد تخفیف و به متراژ بالاتر از این نیز تخفیف به همان میزان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه تخفیف های پرداخت نقدی هم پابرجا خواهد بود و انبوه سازان از 70 تا 75 درصد تخفیفات بهره مند می شوند، گفت: شهرداری درصدد است علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی، فضای امن و توجیه پذیر برای سرمایه گذاران فراهم کند.

امیر سلیمانی با اشاره به این که آمار صدور پروانه های ساختمانی نزولی است و امیدواریم تمهیدات و برنامه هایی که در سال 97 داریم با استقبال انبوه سازان مواجه شود، افزود: آمل به دلیل مشکلات شهرهای اطراف و همچنین پتانسیل استقرارکارخانجات به شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است و این نشان از بهبود فضای کسب و کار در آینده نزدیک دارد.

شهردار آمل ادامه داد: بودجه سال 96 شهرداری آمل را 133 میلیارد تومان تعیین کردیم که متاسفانه با قانون برنامه ششم توسعه، 7 میلیارد تومان کاهش دریافت عوارض ارزش افزوده داریم . با پیش بینی انجام شده 10 میلیارد تومان تا پایان سال از وجوهات ارزش افزوده که وارد می شود منفی خواهد بود و به همین منظور اولویت ها را حقوق پرسنل شهرداری، جمع آوری زباله ها و سپس اجرای پروژه های عمرانی قرار داده ایم.

امیرسلیمانی با بیان این که با فضای غبارآلود صنعت ساختمان پیش بینی ورشکستگی بعضی از شهرداری های کشور را خواهیم داشت، گفت: در برنامه پنجم توسعه، درآمدهای ناشی از عوارض ارزش افزوده هر شهرستان در میان شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع می شد اما در برنامه ششم توسعه این امر استانی شد و شهرهایی که تحرکی ندارند جیره شهرهایی همچون آمل را می برند.

شهردار آمل خاطرنشان کرد: مسئولانی که تاکنون آجر روی آجر نگذاشتند به عنوان نهاد فرادستی برای شهرداری ها تعیین تکلیف می کنند و تخفیف عوارضی که برای انبوه سازان داشتیم که با مخالفت دستگاه های نظارتی مواجه شد.

امیرسلیمانی ادامه داد: درآمد سالانه شهرداری آمل از انبوه سازان حدود 60 میلیارد تومان است و امیدواریم همچنان با قدرت، صلابت و اراده این روزها را باهم پشت سر بگذاریم که روزهای خوبی در راه است.