پیشکسوت قائم شهری ژیمناستیک ایران درگذشت

حرف آنلاین: در قائمشهر کسی را سراغ نداریم که با ورزش پایه و ژیمناستیک آشنا باشد ولی محمد جان کاظمی را نشناسد هرچند نسل امروزمان با بیرحمی هر چه تمام تر خود را وقف فوتبال و کشتی کرده و چشم از آنانی که عامل ریشه دواندن ورزش در مازندران شدند چشم پوشاند. محمد جان کاظمی […]

حرف آنلاین: در قائمشهر کسی را سراغ نداریم که با ورزش پایه و ژیمناستیک آشنا باشد ولی محمد جان کاظمی را نشناسد هرچند نسل امروزمان با بیرحمی هر چه تمام تر خود را وقف فوتبال و کشتی کرده و چشم از آنانی که عامل ریشه دواندن ورزش در مازندران شدند چشم پوشاند.

محمد جان کاظمی در کلاس های اجباری که روس ها بعد از ساعات کار برای کارگران برگزار می کردند،ورزش ژیمناستیک را رسماً شروع نمود و آن را آنقدر ادامه داد تا به چهره ای نام آشنا برای ورزش این شهرستان و استان بدل شد.وی ۱۷ سال بعنوان ورزشکار و ۵۰ سال بعنوان مربی حضوری و مستمر و فعال در ورزش داشته است.

کاظمی در سال ۱۳۳۴ و ۱۳۳۶ به مقام سومی کشور نائل آمد و یک دوره کلاس مربیگری را در سال ۱۳۵۶ درآلمان گذراند و دارای مدرک مربیگری درجه یک کشور وهمچنین مدرک داوری درجه دو کشوری می باشد.او سال های متمادی سرمربی و سرپرست تیم استان مازندران را عهده دار بود و قریب به سه دهه ریاست هیات ژیمناستیک قائمشهر را برعهده داشت.

بیش از ۳۰ هزار شاگرد در مدت این نیم قرن مربیگری وی از آموزش هایش بهره بردند.

محمد جان کاظمی روز گذشته در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت . مراسم تشییع پیکر آن مرحوم امروز ساعت 30/10 ازمقابل خانه ژیمناستیک قائم شهر بر پا خواهد بود .