پلمپ ۳۰ دستگاه ویلا به دلیل اسکان غیرقانونی اتباع خارجی در چالوس

چالوس-خبرنگار حرف: نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان چالوس به مناسبت هفته ناجا برگزار شد. سرهنگ ذات الله رضوانی در این نشست ضمن تبریک هفته ناجا به همه تلاشگران و سبزپوشان عرصه امنیت گفت: تحقق خواسته‌های بشر در تمامی حوزه‌ها تنها در بستر امنیت امکان‌پذیر است.وی افزود: نیروی انتظامی بستر امنیت را برای شهروندان مهیا می‌کند […]

چالوس-خبرنگار حرف: نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان چالوس به مناسبت هفته ناجا برگزار شد.

سرهنگ ذات الله رضوانی در این نشست ضمن تبریک هفته ناجا به همه تلاشگران و سبزپوشان عرصه امنیت گفت: تحقق خواسته‌های بشر در تمامی حوزه‌ها تنها در بستر امنیت امکان‌پذیر است.وی افزود: نیروی انتظامی بستر امنیت را برای شهروندان مهیا می‌کند اما زمانی به امنیت پایدار می‌رسیم که مشارکت مردم و سازمان‌ها را داشته باشیم.

سرهنگ رضوانی بابیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان باوجود کاستی‌ها، با تلاش همکاران توانسته به امنیت پایداری دست یابد تصریح کرد: خوشبختانه وحدت، همت و تعامل گروهی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در ادامه با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد شش‌ماهه پلیس شهرستان گفت: در ۶ ماهه ۹۸ بیش از ۹۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف‌شده و ۱۱۶۱ نفر مرد و ۷۴ زن و سه باند با تعداد نفرات بالا دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد تماس با شماره ۱۱۰ در این مدت بیش از ۱۶ هزار تماس بود اظهار داشت: ۸۴۷۹ پرونده در این رابطه عملیاتی شد. رضوانی از توقیف ۹۷۳ خودرو و ۷۰۶ موتورسیکلت در راستای ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: زیرساخت ترافیکی در چالوس بایستی ایجاد شود، نگاه مدیران شهری و فرماندار در این خصوص در رفع گره‌های ترافیکی است.فرمانده انتظامی چالوس افزود: در ساماندهی اتباع خارجی چند سازمان درگیر هستند و بایستی از ورودی ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه اسکان هرگونه اتباع خارجی در ویلاهای شخصی ممنوع است تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ویلا در شهرستان چالوس به دلیل اقامت اتباع خارجی پلمپ شده است.وی بابیان اینکه پایش تصویری چالوس به‌صورت آزمایشی در حال انجام است که در ۶ ماه دوم به‌طور کامل اجرایی می‌شود گفت: امنیت نسبی پایدار در چالوس برقرار است.

سرهنگ رضوانی تأکید کرد: اجازه عربده‌کشی و قدرت‌نمایی متخلفان و زورگویان را در چالوس نمی‌دهیم.فرمانده انتظامی چالوس ادامه داد: حضور در مدارس، مساجد و محلات و تشکیل جلسات مختلف با اصناف ، ادارات و سازمان‌ها برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم در دستور کار پلیس قرار داشته و خواهد داشت.وی بابیان اینکه ۱۵ درصد افزایش سرقت را در ۶ ماهه نخست شاهد بودیم که به میزان قابل‌توجهی سهل‌انگاری افراد نقش داشته است، از کشف باندهای سرقت در اتباع بیگانه، ساختمان‌های نیمه‌کاره و مغازه‌ها و ۳۵ درصد افزایش کشفیات خبر داد.

وی اظهار داشت؛ در سال جاری و با توجه به حجم بالای مسافر، هیچ‌گونه مشکل امنیتی نداشتیم که این امر نشان‌دهنده مشارکت بالای مردم با پلیس است.وی ادامه داد: گستردگی جغرافیایی شهرستان چالوس و جمعیت شناور آن در ایام مختلف سال، امور امنیتی در حوزه شهرستان را نیز بسیار پراهمیت ساخته است.فرمانده انتظامی چالوس گفت؛ تلاش ما برای ارتقای احساس امنیت در جامعه و بالابران ضریب امنیتی در جاده کندوان و بخش کوهستانی  مرزن‌آباد است.سرهنگ‌رضوانی بابیان اینکه راه‌اندازی کلانتری هچیرود مصوب شده و نیازمند حمایت و پشتیبانی مدیران شهری است تصریح کرد: پیاده‌روی خانوادگی، غبار روی گلزار شهدا، ویزیت رایگان در مصلی ، حضور پزشک یار در منطقه فشکور، رژه موتوری، برگزاری صبحگاه مشترک و اعزام کارشناس به مدارس ازجمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی شهرستان چالوس بوده است.