پلمپ فروشگاه های برند خارجی در بابلسر و فریدونکنار

حرف آنلاین:مدتی است برندهای خارجی در بازار کشور بخصوص صنف پوشاک موجب ایجاد چالش های بسیار جدی فروش تولیدکننگان داخل شده است. کسادی بازار و عدم رقابت با برندهای بی نام و نشان خارجی تولیدکنندگان این صنف را به سمتی برد که محصولات خود را با درج اتیکت برندهای خارجی روانه بازار کنند. متاسفانه در […]

sanatحرف آنلاین:مدتی است برندهای خارجی در بازار کشور بخصوص صنف پوشاک موجب ایجاد چالش های بسیار جدی فروش تولیدکننگان داخل شده است. کسادی بازار و عدم رقابت با برندهای بی نام و نشان خارجی تولیدکنندگان این صنف را به سمتی برد که محصولات خود را با درج اتیکت برندهای خارجی روانه بازار کنند. متاسفانه در ایران فرهنگی باب شده که خرید پوشاک با برند خارجی امری پسندیده است این موضوع به حدی رسیده است که فروشندگان کمی قائل هستند تا اجناس خود را با برند ایرانی به فروش برسانند. تفکر غلطی که با نبود نظارت و مدیریت در این بخش تبدیل به یک معضل در تولید ملی شده است. راه مبارزه با برندهای خارجی، فرهنگ سازی و نظارت بر فروشگاه های ارائه این محصولات است. مدیریت و نظارت بر بازار داخلی و برخورد جدی یقینا موجب آگاهی مردم و فروشندگان در این بخش خواهد شد. اگر مسئولان در این خصوص ضربتی وارد عمل شوند و با فروشندگان متخلف برخورد کنند کمتر فروشنده یا فروشگاهی به فروش محصولات با برندهای خارجی غیرمجاز اقدام خواهند کرد.

*اقدامی تحسین برانگیز

در حرکتی تحسین برانگیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به صورت سرزده اقدام به بازرسی از فروشگاه های سطح شهرستان بابلسر و فریدونکنار کرد و بدون تعارف درب واحدهای صنفی متخلف، پلمپ و خاطیان برای ادامه کار به مراجع ذی ربط معرفی شدند.در این بازرسی که رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران را درویش متولی مدیرروابط عمومی ، اصغرزاده مدیریت نظارت و بازرسی وچند تن ازبازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران همراهی می کردند تحسین مردم ساکن این شهرستان را برانگیخت. این از معدود حرکت های مدیریتی است که مقام عالی یک سازمان استانی در بازرسی های شهرستانی حضور پیدا می کند که نشان از اهمیت بالای این کار دارد.دراین بازرسی ها جرایم سنگینی ازسوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت برای فروشگاه های بزرگ بابلسرو فریدونکنار صادر شد.در این بازرسی، بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران علاوه بر تخلف فروش محصولات برند های خارجی غیر مجاز با مواردی دیگری همچون عدم ارائه پروانه کسب، عدم درج اتیکت وگرانفروشی برخورد کردند.رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران دراین رابطه گفت: پروانه کسب نشانه جواز فعالیت یک واحد صنفی از نهاد متبوعش می باشد و عدم اخذ یا تمدید ان به معنای عدم مجوز فعالیت خواهد که یک تخلف صنفی به حساب می آید و دولت از ادامه فعالیت انها جلوگیری می کند.

*برندهای خارجی لوکس نیستند

محمدپور با مشاهده برندهای خارجی دراین فروشگاه ها بیان داشت: مدتی باب شده که فروشگاه های لباس های غیر ایرانی و اغلب اروپایی در قالب نمایندگی فعالیت دارند در حالی که بخش زیادی از این برندها در ایران اصلا نمایندگی ندارند و ارائه این پوشاک که مجوز فروش ندارند تخلف محسوب می شود.محمدپورعمران افزود: زمانیکه فروشگاهی خود را به عنوان نماینده انحصاری پوشاک خارجی معرفی می کند این نشان از عدم کیفیت و اصالت محصولات آن را دارد چون پوشاک مجاز به صورت انحصاری وارد کشور نمی شود حال چگونه این فروشگاه ها می توانند نماینده انحصاری باشند؟رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران بیان داشت: متاسفانه محصولاتی که با برند خارجی در کشور به فروش می رسد قیمتی به مراتب بالاتر از دیگر بازارهای کشورهای همسایه دراند.وی با بیان اینکه بالابودن قیمت محصول نشانه لوکس بودن آن نیست ،افزود: باید این تفکر اشتباه را که گران بودن محصولات خارجی نشانه کیفیت آن ها است از بین برود در واقع برندهای خارجی موجود در بازار بر اساس شاخص های جهانی ، برند لوکس به حساب نمی آیند.محمدپور باتوجه به شرایط فعلی خاطرنشان کرد: تلاش در زمینه تقویت تولید داخلی یکی از مؤلفه‌های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین اولویت ندادن به واردات کالاهای لوکس حمایت از تولید داخل و از اهداف اقتصاد مقاومتی است. وی گفت:علاوه بر این با ترویج کالاهای خارجی درشهرو دیارمان حق فرزندانمان را درسهم اشتغال واحدهای تولیدی کشور تضییع می کنیم وباعث نرخ رشد بیکاری درجامعه می شویم.