پرداخت ماهیانه ۳۲۰ هزار تومان به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت ماهیانه ۳۲۰ هزار تومان به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی افزود: بهزیستی توجه ویژه‌ای به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبودیافته و …دارد  و در همین رابطه تفاهمنامه‌ای میان بهزیستی و  سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای به امضا رسیده است. به گفته وی ، براساس این تفاهم‌نامه […]

کار آفرینی که حرفه آموزی به مددجویان را پیشه کرد

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت ماهیانه ۳۲۰ هزار تومان به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: بهزیستی توجه ویژه‌ای به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبودیافته و …دارد  و در همین رابطه تفاهمنامه‌ای میان بهزیستی و  سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای به امضا رسیده است.

به گفته وی ، براساس این تفاهم‌نامه قرار شده مددجویانی که فاقد مهارت هستند نسبت به افزایش و مهارت آنها بنا به علاقه مددجو اقدام شود.

به گزارش مهر، رئیس سازمان بهزیستی با تاکید براینکه اعتقاد ما این است که افراد کم‌توان و توان‌یاب که از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند با فراهم کردن امکانات اولیه توانمندی آنها شکوفا شود گفت:   پرداخت وام با بهره ۴ درصد به مددجویان به صورت انفرادی یا گروهی ، پرداخت حق بیمه برای کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار گیرند از جمله برنامه های اشتغال سازمان بهزیستی است .

وی گفت:ماهیانه ۳۲۰ هزار تومان بابت بیمه کارفرمایان پرداخت می‌شود همچنین سال گذشته بیش از ۵۷هزار شغل برای جامعه هدف بهزیستی فراهم شد که امسال سهم اشتغال جامعه هدف به مراتب بیشتر خواهد شد.

بندپی با اشاره به اجرای سهم ۳ درصدی قانون استخدام معلولان اظهار داشت: اشتغال معلولان نیز با اجرای این قانون افزایش پیدا می کند و دستگاههای دولتی و دستگاه‌هایی که به طریقی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید متعهد به اجرای این قانون باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی دیگر از روش‌های اشتغالزایی تشکیل گروه‌های  همیار است که بر همین اساس نیز وام‌های قابل قبولی به گروه‌ها از طریق بانک‌ها پرداخت خواهد شد، به طوری که در این بخش افراد وام‌گیرنده به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی با سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است افزود: چندی‌پیش آموزش و پرورش اعلام کرد که ۲۵ هزار استخدام جدید خواهد داشت که براساس سهم ۳ درصد موظف است  ۷۵۰ نفر از معلولان را به استخدام خود درآورد.