پدیده های لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا

  مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا روز دوشنبه جاری در حالی آغاز می شود که سه کشور ایران، ژاپن و چین بیشترین نماینده را در این مرحله دارد. سه تیم فوتبال باشگاهی استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس از ایران،‌ تیم های«کاشیما آنتلرز»، «اوراوارد» و «کاوازاکی» نمایندگان فوتبال ژاپن و سه […]

 

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا روز دوشنبه جاری در حالی آغاز می شود که سه کشور ایران، ژاپن و چین بیشترین نماینده را در این مرحله دارد.

سه تیم فوتبال باشگاهی استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس از ایران،‌ تیم های«کاشیما آنتلرز»، «اوراوارد» و «کاوازاکی» نمایندگان فوتبال ژاپن و سه تیم «شانگهای SIPG»، «گوانگژو» و «جیانگسو» تیم های باشگاهی کشور چین بیشترین نمایندگان قاره کهن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا هستند.

البته حضور سه نماینده چین در این مرحله نشان دهنده پیشرفت قابل توجه فوتبال چین است که در سال های اخیر سرمایه گذاری هنگفتی در فوتبال داشته و یکی از اهداف بلندپروازانه خود را کسب میزبانی جام جهانی اعلام کرده است.

عملکرد نه چندان موفق برخی قدرت های فوتبال قاره کهن از جمله کره جنوبی با یک نماینده و عربستان سعودی با دو نماینده در کنار ظهور قدرت های جدیدی چون تایلند با یک نماینده، امارات با دو نماینده و قطر با یک نماینده در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از نکات قابل توجه لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در فصل 2017 است.

ایران در سال های اخیر در لیگ قهرمانان آسیا چندان موفق ظاهر نشده است، اما در فصل جاری این رقابت ها با داشتن سه نماینده در مرحله حذفی گام بلندی در مسیر پیشرفت اصولی در فوتبال برداشته است و این موضوع می تواند با توجه به روند امتیازدهی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم های باشگاهی در فصل بعد بسیار مهم تلقی شود.

البته فوتبال ایران باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که در صورتی می تواند از پیشرفت در فوتبال سخن گفت که این پیشرفت همه جانبه باشد و علاوه بر کشف استعدادهای ذاتی فوتبال، در موضوع زیرساخت های فوتبال باشگاهی نیز سرمایه گذاری لازم صورت گیرد. کاری که در فوتبال کشورهای نوظهور در قاره کهن در حال انجام است و سال ها پیش در فوتبال کشورهای کره جنوبی و ژاپن در شرق آسیا نهادینه شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا تیم های الاهلی امارات و استقلال از گروه یک، لخویای قطر و استقلال خوزستان از گروه دوم، العین امارات و الاهلی عربستان از گروه سوم، الهلال عربستان و پرسپولیس ایران از گروه چهارم، میو انگتونگ یونایتد تایلند و کاشیما آنتلرز ژاپن از گروه پنجم، اوراوارد ژاپن و شانگهای SIPG چین از گروه ششم ، کاوازاکی ژاپن و گوانگژو چین از گروه هفتم و جیانگسو چین و ججو یونایتد کره جنوبی از گروه هشتم به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.

در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از اول خرداد ماه استقلال تهران با العین امارات در تهران و الهلال عربستان با الاهلی امارات در عربستان سعودی دیدار می کند و در دوم خرداد ماه گوانگژو چین با کاشیما آنتلرز، میوآنگتونگ یونایتد با کاوازاکی، پرسپولیس ایران با لخویا قطر و استقلال خوزستان با الهلال عربستان روبرو می شوند.