پایان پروژه‌ها ملاک ارزیابی عملکرد مدیران است

استاندار مازندران در نخستین شورای اداری با مدیران استان اتمام حجت کرد و پایان پروژه های نیمه تمام را ملاک ارزیابی مدیران در استان اعلام کرد. برخی پروژه های نیمه تمام در پایان امسال و برخی در سال آینده تکمیل می شود که برنامه آن را براساس اعلام استاندار مدیران کل باید تنظیم کنند و […]

0
استاندار مازندران در نخستین شورای اداری با مدیران استان اتمام حجت کرد و پایان پروژه های نیمه تمام را ملاک ارزیابی مدیران در استان اعلام کرد. برخی پروژه های نیمه تمام در پایان امسال و برخی در سال آینده تکمیل می شود که برنامه آن را براساس اعلام استاندار مدیران کل باید تنظیم کنند و اجرایی شود.
به گزارش حرف، احمد حسین‌زادگان در نخستین شورای اداری بعنوان استاندار از مدیران خواست زمانبندی اتمام پروژه ها به مردم اعلام کنند و قول بدهند که بموقع اجرایی کنند و استانداری نیز نظارت لازم را انجام خواهد داد.
استاندار مازندران به فرمانداران نیز تذکر داد که مسئولیت اجرا و اتمام پروژه ها در شهرستانها با آنهاست و اگر رئیس یک اداره توان همراهی نداشت، مدیرکل باید براساس نظر فرماندار تغییرات لازم را انجام دهد. حسین زادگان در خصوص رسانه ها نیز تذکری به مدیران داد. وی با تاکید براینکه تمام پروژه‌ها باید پیوست رسانه ای داشته باشند،گفت که این شعار نیست چون مردم باید عملکردها را بدانند و از مشکلات نیز آگاهی داشته باشند.
وی به ضرورت وحدت و انسجام میان مدیران و دستگاه ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار است اتفاقی در استان بیفتد باید همه مدیران و مسولان کنار هم باشند.الویت های اقتصادی و عمرانی مشخص شده است و تمام دستگاه ها باید در جذب سرمایه گذار ورود پیدا کنند.
استاندار مازندران از ابلاغ سهم مدیریتی بانوان به دستگاه ها نیز خبر داد و از مدیران خواست تا ضمن کاهش سن مدیریتی و استفاده از جوانان، سهم بانوان را نیز لحاظ کنند.
استاندار مازندران در خصوص رفع موانع تولید نیز گفت: بازگشت واحدهای تصرف شده و حمایت از واحدهایی که در آستانه ورشکستگی هستند، دو راهکار فوری برای حمایت از تولید است، کمیته ای هم بزودی با عضویت کارآفرینان برتر تشکیل می شود که تا مشکلات را توسط خود تولیدکننده پیگیری کنیم.
وی به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد واظهار داشت: باید امور مختلف را براساس الویت های استان از طریق سمن ها به مردم واگذار کنیم چون هر وقت امور را به مردم واگذار کردیم موفق بودیم.

* نمایندگان دخالت نکنند
یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود نیز در این جلسه بر همکاری و وحدت دستگاه های اجرایی تاکید کرد و از همکاران خود در مجلس شورای اسلامی خواست در انتصاب ها دخالت نکنند تا استاندار براساس شایسته سالاری مدیران مدنظر خود را منصوب کنند.
اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد نیز از استاندار خواست تا اقتصاد مقاومتی را در سرلوحه برنامه های استان قرار دهند. وی دریا و جنگل را مزیت استان برشمرد که در حال نابودی است. به گفته وی، زباله و فاضلاب استان را تهدید می‌کند و نیازمند برنامه ریزی اساسی است.
در انتهای شورای اداری استان نیز الویت های اقتصادی و عمرانی استان از سوی دو معاون استاندار اعلام شد.
برنامه ریزی برای ارتقا صادرات و سه میلیادر دلار تا پایان برنامه ششم، صدور مجوزهای سرمایه گذاری با سه محور اهلیت،نیاز و استقرار، تدوین سند اقتصادی مقاومتی برای 22 شهرستان، تشکیل کمیته مرکبات و کیوی بعنوان دو محصول مهم، تلاش برای توسعه اقتصادمحور، توسعه زراعت چوب، توسعه بومگردی، اقدام کلینیکی در محل واحدهای مشکل دار، فعال سازی شورای دولت وبخش خصوصی، ارتقا کیفیت نان، رصد بازار، جذب تسهیلات براساس قانون بودجه، کارورزی برای جوانان در محیط واقعی کار، اجرای دولت الکترونیک و تفییذ اختیار از وزارت به استانها بخشی از الویت های اقتصادی استان است.
برگزاری باشکوه جشن 40 سالگی انقلاب، اجرای پروژه های 100 روزه فوق العاده، تفکیک زباله از مبدا، پروژه های زباله سوز های نوشهر و ساری، نهضت کاشت درخت و رسیدگی به مشکلات سیل گذشته غرب استان نیز بخشی از الویت های عمرانی استان خواهد بود.