وقتی حسن همه را درو می کند!

  حسن یزدانی با اقتدار مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۷ جهان را کسب کرد تا نخستین مرد طلایی کاروان کشتی ایران در این مسابقات لقب گیرد. رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر روز جمعه با مصاف مدعیان چهار وزن نخست در شهر پاریس کشور فرانسه آغاز شد که در […]

 

حسن یزدانی با اقتدار مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۷ جهان را کسب کرد تا نخستین مرد طلایی کاروان کشتی ایران در این مسابقات لقب گیرد.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر روز جمعه با مصاف مدعیان چهار وزن نخست در شهر پاریس کشور فرانسه آغاز شد که در پایان دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی موفق شد با کسب چهار پیروزی قاطعانه و متوالی برابر حریفان قدرتمند خود به دیدار فینال راه یابد.

یزدانی جمعه در دیدار فینال به مصاف بوریس ماکوئف اسلواکی رفت و توانست با یک پیروزی شیرین با یک نتیجه ۱۰ بر صفر مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کند. یکی از نکات قابل توجه در دیدار فینال این بود که یزدانی توانست در یک کشتی طوفانی در حدود ۲ دقیقه در تایم اول حریف را شکست دهد.

مرد طلایی المپیک ریو امروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت و در دور  سوم هم پیتر یانولوف از مولداوی را با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر شکست داد. مرد طلایی المپیک در دیدار بعدی هم الکساندر گوستیف از آذربایجان را ۱۰ بر صفر مغلوب تکنیک بالای خود کرد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی در نیمه نهایی هم خوش درخشید و در یک مصاف زیبا و دیدنی ولادیسلاو والیف از روسیه را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

یزدانی پس از کسب مدال طلا در مورد این کشتی گفت: کشتی گیر حریف مدام دفاع می کرد. البته داوری هم در این دیدار بی تاثیر نبود ولی خوشحالم که توانستم یک مدال خوشرنگ کسب کنم.قهرمان جهان در مورد عملکردش در این مسابقات گفت: کشتی اول و دوم را خوب کشتی نگرفتم و راضی نبودم چون دو سه روز پیش سرماخوردم و بدنم توان کافی نداشت.

قهرمان المپیک ریو در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دورهای بعدی بدنم راه افتاد و توانستم کشتی های بهتری بگیرم.حسن یزدانی در پایان گفت: هنوز از عملکرد خودم بطور ۱۰۰ درصد راضی نیستم. فقط امیدوارم مردم ایران از من راضی باشند و توانسته باشم دل آنها را شاد کنم.