وضعیت مبهم مربیان تیم های ملی و رده سنی والیبال

در حالی به پایان سال و لیگ های داخلی والیبال نزدیک می شویم که هنوز اعضای کادر فنی تیم های ملی و رده های سنی مختلف این رشته ورزشی از سوی فدراسیون والیبال اعلام نشده است و این موضوع تا حدودی وضعیت آنان را مبهم کرده است. سال 1396 سالی پرترافیک برای والیبال ایران در […]

در حالی به پایان سال و لیگ های داخلی والیبال نزدیک می شویم که هنوز اعضای کادر فنی تیم های ملی و رده های سنی مختلف این رشته ورزشی از سوی فدراسیون والیبال اعلام نشده است و این موضوع تا حدودی وضعیت آنان را مبهم کرده است.

سال 1396 سالی پرترافیک برای والیبال ایران در قاره کهن آسیا و جهان است و نمایندگان ایران در رده های سنی مختلف مردان باید به مصاف حریفان آسیایی و جهانی بروند.

تیم ملی والیبال مردان ایران دو میدان مهم لیگ جهانی و قهرمانان قاره ها در ژاپن را پیش رو دارد و مدتی است که ایگور کولاکوویچ اهل مونته نگرو به عنوان سرمربی این تیم معرفی شده است. هنوز دستیاران کولاکوویچ رسما معرفی نشدند اما شنیده ها حکایت از آن دارد که پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال پیکان و اسبق تیم ملی ب، جهانگیر سید عباسی سرمربی اسبق تیم شهرداری ارومیه و جبار قوچان نژاد سرمربی اسبق میزان خراسان، از گزینه های انتخاب به عنوان مربیان تیم ملی والیبال ایران هستند.دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی سال 2017 با حضور 12 تیم صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، امریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در گروه های متفاوت و در سه هفته برگزار می شود.دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2017 از دوم تا نوزدهم ژوئن برابر با 12 تا 29 خردادماه پیگیری خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در هفته دوم لیگ جهانی میزبان گروه D است که تیم های صربستان، آرژانتین و بلژیک به تهران خواهند آمد.ملی پوشان ایران در هفته نخست این رقابت ها نیز به مصاف تیم های ایتالیا، برزیل و لهستان در گروه A می رود و در هفته سوم با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان در گروه H بازی خواهند کرد.مسابقات والیبال قهرمانان مردان قاره ها نیز 21 تا 26 شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می شود. به گزارش ایرنا، مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در قاره آسیا از دیگر رویدادهای این رشته در سال 96 است که به میزبانی ایران در مردادماه سال آینده برگزار می شود اما هنوز مشخص نیست که کدام تیم ایران در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. تیم والیبال زیر 23 سال مردان ایران رقابت های قهرمانی آسیا و جهان را در سال آینده پیش رو دارد. دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال (امید) آسیا از 11 تا 19 اردیبهشت ماه سال 96 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر اردبیل برگزار می شود و مسابقات والیبال قهرمانی امیدهای زیر 23 سال مردان جهان 27 مرداد تا 5 شهریورماه به میزبانی مصر پیگیری خواهد شد. خوان سیچلو مربی سابق تیم ملی والیبال، هدایت این تیم را بر عهده گرفته و 41 بازیکن را نیز به اردوی انتخابی دعوت کرده است درحالی که هنوز دستیاران خوان سیچلو رسما از سوی فدراسیون والیبال معرفی نشده اند، اما مربیان همچون ناصر شهنازی سرمربی سابق تیم ملی ب، رحمان محمدی راد مربی سابق تیم ملی، علی فتاحی و احمد دامغانی نژاد در تمرینات این تیم حضور دارند. تیم والیبال جوانان ایران نیز سال آینده مسابقات قهرمانی مردان 21 سال جهان را پیش رو دارد که از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی شهرهای «موراویایی جنوبی» و «برنو» در کشور جمهوری چک برگزار می شود. احتمال حضور این تیم در مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی باکو درجمهوری آذربایجان برگزار می شود، نیز وجود دارد. کادر فنی این تیم معرفی شده اند که بهروز عطایی به عنوان سرمربی، مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان و احمد لاهوتی (مربیان) تیم جوانان هستند و اکبر محمدی نیز به عنوان سرپرست این تیم معرفی شده است.تیم والیبال نوجوانان ایران نیز در ابتدای سال آینده یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال آسیا را پیش رو دارد که محمد وکیلی سرمربی این تیم تا کنون 9 اردو برای شاگردانش برگزار کرده است و هم اکنون در اردوی دهم در جزیره کیش بسر می برند. این تیم نیز در مدت برگزاری اردوهای خود، کادر فنی متفاوتی داشته است و هم اکنون در جزیره کیش مربیانی همچون علیرضا طلوع کیان و حمید جعفرزاده حضور دارند و گفته می شود که غلامرضا مومنی مقدم نیز به زودی به این تیم ملحق خواهد شد.با توجه به اینکه رقابت های پیش رو اهمیت زیادی برای والیبال ایران دارد، انتظار می رود که فدراسیون این رشته ورزشی هر چه زودتر وضعیت مربیان ایرانی این تیم ها را مشخص و اعلام کند.