وزارت ورزش بودجه‌ای به پرسپولیس و استقلال نمی‌دهد

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش تاکید کرد که این وزارتخانه هیچ مسئولیتی برای کمک مالی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ندارد.سید علی آقازاده با تاکید بر اینکه کمک مالی وزارت ورزش به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تخلف قانونی به حساب می آید، گفت: برابر قانون، وزارت ورزش در هیچ مقطعی نمی تواند به […]

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش تاکید کرد که این وزارتخانه هیچ مسئولیتی برای کمک مالی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ندارد.سید علی آقازاده با تاکید بر اینکه کمک مالی وزارت ورزش به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تخلف قانونی به حساب می آید، گفت: برابر قانون، وزارت ورزش در هیچ مقطعی نمی تواند به این دو باشگاه کمک مالی داشته باشد و اگر این کار به هر دلیلی انجام شود، تخلف قانونی به حساب می آید.

وی تصریح کرد: درست است که ریاست مجامع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عهده وزیر ورزش است و انتخاب اعضای هیات مدیره آنها نیز توسط وزارت ورزش انجام می شود اما در مجموع پرسپولیس و استقلال کاملا از نظر ماهیتی و تشکیلاتی جدا از وزارت ورزش هستند. مسئولیت اجرای کار و نظارت بر تحقق اهداف هیات مدیره طبق اساسنامه هر دو باشگاه بر عهده وزارت ورزش است اما عملکرد باشگاه به وزارتخانه مربوط نمی شود.

به گزارش مهر، سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش تاکید کرد: البته هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از حامیان مالی خوبی برخوردار هستند. با استفاده از همین منابعی که الان در اختیار دو باشگاه است و تمایلی که خیلی دیگر از حامیان مالی برای همکاری با آنها دارند، اگر این دو باشگاه خوب مدیریت شوند، می توانند بدون اینکه مشکل مالی داشته باشند، به فعالیت ها و برنامه های خود ادامه داده و همیشه جزو سه چهار تیم اول لیگ برتر هم باشند.

آقازاده تصریح کرد: این موضوع مهمی است که سال گذشته شاهد آن بودیم. خوشحالیم که این دو تیم جایگاه واقعی خود را در صدر جدول پیدا کرده اند. امیدواریم با روندی که حاکم شده ادامه موفقیت های دو باشگاه را شاهد باشیم.