وزارت ورزش با استعفای خادم موافقت کرد

وزارت ورزش با استعفای رسول خادم رسما موافقت کرد. به گزارش حرف، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و سالیانه جودو گفت: وزارت ورزش با استعفای رسول خادم موافقت کرده است. خادم هم با تماس تلفنی و هم با ارسال نامه اصرار داشت که هر چه زودتر مجمع برگزار شود و ما هم تلاش می کنیم […]

2
وزارت ورزش با استعفای رسول خادم رسما موافقت کرد.
به گزارش حرف، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و سالیانه جودو گفت: وزارت ورزش با استعفای رسول خادم موافقت کرده است. خادم هم با تماس تلفنی و هم با ارسال نامه اصرار داشت که هر چه زودتر مجمع برگزار شود و ما هم تلاش می کنیم که این اتفاق روی دهد.
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا وزارت ورزش با این اوصاف با استعفای خادم موافقت کرده است گفت:بله با استعفای او موافقت شد.پیش از این حمید بنی تمیم و رضا لایق نایب رئیس و دبیر فدراسیون هم استعفا کرده بودند اما قرار شد تا تعیین سرپرست، این دو به کار خود ادامه دهند.
* خادم با استعفایش لطف بزرگی به کشتی کرد
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: چرا با گذشت چندین روز از پایان مسابقات جهانی هیچ‌کدام از اعضای شورای فنی حاضر به پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها نیستند در حالی‌ که پیش از این هر روز مصاحبه می‌کردند.
امید نوروزی درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی گفت: متأسفانه با تمام انتظاراتی که وجود داشت نه تنها کشتی فرنگی بلکه تیم‌های ملی کشتی ما نتوانستند عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند. تمام اتفاقاتی که رخ داد به خاطر تصمیمات اشتباه فدراسیون، اعضای شورا و کادر فنی بود.
وی ادامه داد: وقتی آقای خادم به اندازه مجلس شورای اسلامی قانون تصویب می‌کند و هیچ‌کدام را اجرا نمی‌کند و تنها با بند و تبصره به دنبال راه فرار است باید هم انتظار چنین نتایجی را داشت. متأسفانه برخی نفرات هم هستند که تنها نقش تائید کننده صحبت‌ها و تصمیمات خادم را دارند. آقای علی‌آبادی! شما پیشکسوت ما و قابل احترام هستید، اما یک نفر را پیدا کنید که بگوید نوروزی یک بار به من بی‌احترامی کرده است. اگر انتقاد، بی‌احترامی محسوب می‌شود پس باید همه چیز را تعطیل کنیم.
* خروجی شورای فنی به غیر از ناکامی و شکست چه بوده است؟
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک تصریح کرد: شمایی که به عنوان اعضای شورای فنی دور هم جمع شده‌اید چه کمکی به کشتی فرنگی کرده‌اید؟ مگر به غیر از این بوده که سرمربی را محدود کنید و نظرات خودتان را به او تحمیل کنید در حالی‌که باید تنها مشاوره و کمک بدهید نه اینکه تصمیم‌گیرنده باشید که خروجی‌اش یازدهمی دنیا باشد. پیشکسوتی که ادعا می‌کند قهرمان ملی است باید مدافع منافع ملی باشد و از حق کشتی‌گیران دفاع کند.
نوروزی با انتقاد به انتخاب نفرات برای حضور در مسابقات جهانی گفت: کشتی‌گیری مانند ارسلان با زحمت فراوان قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم انتخابی می‌شود، شما با چه منطقی او را کنار می‌گذارید و یک کشتی‌گیر را با ۸۰ کیلوگرم وزن که در ۷۷ کیلوگرم کشتی گرفته است به ۷۲ کیلوگرم می‌آورید؟! با چنین تصمیمات اشتباهی هم ۷۷ کیلوگرم و هم ۷۲ کیلوگرم را از دست دادیم؛ آنهم با قوانین جدید وزن‌کشی. شما فکر می‌کنید این نفرات انتخاب سرمربی بوده است؟! مطمئن باشید اینطور نیست. متأسفانه مربیان کاربلدی مانند بنا، خیرآبادی و نوربخش خانه‌نشین شدند، اما اشخاصی که البته همه خوب هستند کار را در دست گرفته‌اند تا این افتضاح به بار آید.
وی با انتقاد دوباره از عملکرد اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی گفت: چه کار مفیدی انجام داده‌اند؟! تنها خروجی شورای فنی جلسات بی‌فایده‌ای بوده است که منجر به ناکامی و نابودی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی شده است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بالاترین افتخارات در کشتی فرنگی به دست آمد، اما بعد از المپیک ریو شرایط را طوری فراهم کردند تا محمد بنا فراری شود در حالی‌که اگر ۳ طلای المپیک لندن را کنار بگذاریم کسب ۲ مدال برنز در المپیک برای فرنگی‌کاران رؤیا بود، اما این نتیجه را برای محمد بنا ناکامی و شکست دانستند. در همان ۴ سال منتهی به المپیک برزیل چندین سرمربی عوض شد و تنها چند ماه مانده به المپیک دست به دامان بنا شدند و او را مقابل مردم قرار دادند تا مجبور به پذیرش سرمربی‌گری تیم ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: خادم با استعفایش لطف بزرگی به خانواده کشتی کرد. از مسئولان ورزش می‌خواهم هرچه زودتر تکلیف فدراسیون کشتی را روشن کنند، زمان زیادی تا المپیک نداریم، باید هرچه زودتر سرپرست فدراسیون تعیین شود و انتخابات برگزار شود، رئیس جدید هم باید بزرگان کشتی از جمله بنا، رنگرز، محمدی، فلاح، کاوه و … برگرداند و کشتی را زنده کند. مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک نزدیک است، فردا نگویند کسی نگفت و کاش زودتر تصمیم گرفته بودیم./ ایسنا