وزارت اطلاعات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دقیق اجرا می‌‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت وزیر اطلاعات اعلام کرده که این وزارتخانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دقیق اجرا می‌‌کند. به گزارش حرف، سید حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دولت قانون منع به‌کارگیری […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت وزیر اطلاعات اعلام کرده که این وزارتخانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دقیق اجرا می‌‌کند.

به گزارش حرف، سید حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دولت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است و همه دستگاه‌‌ها موظفند که این قانون را اجرا کنند.

او با بیان اینکه حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفته این قانون در وزارت اطلاعات به‌طور دقیق اجرا می‌شود، اضافه کرد:‌ وزارت اطلاعات هم یکی از این دستگاه‌هاست که البته قانون خاص خود را دارد و مطابق قانون خود و استثنایی که قانون برای آنان قائل شده است عمل خواهد کرد.

قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی ششم شهریورماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب و در تاریخ 21 شهریورماه به تأیید شورای نگهبان رسید. علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در روز شنبه، 24 شهریورماه در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق تبصره 1 ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است.